Kijkshop biedt klanten voortaan de optie om online orders binnen een uur na bestelling op te komen halen in een van zijn 104 winkels. De bezoeker krijgt op Kijkshop.nl te zien welke producten waar op voorraad liggen.
In navolging van een hoop andere gevestigde retailketens, waaronder Hema, V&D, de Bijenkorf, Blokker, Bever Zwerfsport en recentelijk Praxis, biedt nu ook Kijkshop webshoppers de mogelijkheid producten gratis op te pikken. Ze kunnen ervoor kiezen om het gehele bedrag of 10 procent van de koopsom aan te te balen.
Integratie van on- en offline
Volgens Bram Bruijns, Manager Marketing & E-commerce, geeft Kijkshop met click & collect vorm aan zijn multichannel strategie. ‘De integratie van on- en offline wordt op deze wijze binnen onze formule verder uitgebouwd, hetgeen steeds belangrijker wordt in het veranderende retaillandschap.’ In dit licht plaatste Kijkshop eerder al zogenoemde ‘Kijkshoppers’, zuilen met toegang tot het webassortiment, op de winkelvloer.
Kijkshop
Met een omzet van 13,5 miljoen euro in 2011 is Kijkshop de nummer 60 van de Twinkle100. De keten kwam anderhalf jaar geleden een samenwerking met RTL overeen voor Vanvoordeel.nl. Het mediabedrijf levert het bereik, Kijkshop exploiteert de webshop en ze zijn samen eigenaar. Eerder deze maand resulteerde de samenwerking in een webwinkel voor RTL’s Buienradar, die door Kijkshop wordt beheerd.
Nu nog af van het papierwerk in de winkel door bij ieder product een QR Codes te plaatsen en Kijkshop is helemaal up-to-date!