Het failliete Holidaycars.com maakt een doorstart met nieuwe eigenaren. De verhuurder van auto’s wil terugkomen op de markt met een geheel nieuwe strategie, vertelt het nieuwe managementteam in TravMagazine.
Holidaycars.com, dat in 125 landen actief was, werd eind december 2012 failliet verklaard. De autoverhuurder kon de jaarlijkse winterdip in het aantal boekingen vorig jaar niet meer overbruggen, zo meldde de curator in december aan Nu.nl. Dit terwijl het bedrijf niet ltijd daarvoor nog door vakantiebeoordelaar Zoover tot meest populaire autoverhuurbemiddelaar van Nederland werd verkozen. Oprichter Robbert Jan Meerpoel liet nog weten zelf een doorstart te overwegen, maar die kwam er niet.
Nieuw management
Holidaycars.com telde in totaal 50 medewerkers. Ex-medewerkers Michel Houthoff en Laurent Zbinden hebben nu samen met een niet bij naam genoemde investeerder het bedrijf gekocht, inclusief het IT-platform en de domeinnamen die horen bij Holidaycars.com. Het nieuwe verhuurbedrijf richt zich volledig op de b2c-markt, meldt TravMagazine. ‘Als de nieuwe organisatie staat, hopen we ook weer enkele grote online spelers in de reiswereld te kunnen bedienen', zegt Houthoff tegen de vaktitel.
Ik hoop dat ze het beter doen met het nieuwe management. Ik heb in november op het vliegveld van Faro 200% moeten bijbetalen omdat de verhuurder die door holidaycars.com was ingezet meer borg eiste dan mijn creditcard kon bieden. Als dit op de holidaycars voucher had gestaan had ik dit bij mijn bank kunnen aanvragen. Met de klacht werd niets gedaan helaas.
Grappig, de heer Houthoff is in grote mate verantwoordelijk geweest voor de ondergang van Holidaycars door het gebrekkige ICT beleid waar hij verantwoordelijk voor was. Ik ga er geen auto boeken, lijkt me duidelijk
Tot het laatste moment hebben ze reserveringen aangenomen terwijl ze wisten dat faillissement eraan kwam. Gevolg betaling ontvangen maar geen voucher afgegeven. Geld kwijt. Voor mij nooit meer Holiday Cars.
Gewoon te gek voor woorden dat ze bij een doorstart niet terug betalen of een nieuwe boeking aanbieden. Ik ben 632,- kwijt geraakt. Lijkt me toch dat je op zijn minst een aanbod kan doen als je onder precies dezelfde naam verder gaat. Mij zien ze daar nooit meer als klant.
Is het niet zo dat, bij een doorstart, de curator eerst de openstaande schuldeisers terugbetaald?
Holiday Cars failliet, niet doorgestart door founder R.J. Meerpoel.
Wel de bedrijfsnaam gekocht en de IT systemen en er maar gelijk een paar nieuwe bedrijven tegenaan gegooid met een paar vrindjes van R.J. Meerpoel: www.reminder.nl en Booking Monkey.com.
En de klanten en leveranciers, maar met name het personeel laten zitten met de brokken van het mismanagement uit het verleden.
Misbruik van recht!
Vorig jaar mei via Holiday Cars een auto gehuurd. De geheel buiten onze schuld opgelopen schade hebben we bij teruggave moeten "voorschieten" en uiteraard nooit vergoed gekregen. Een andere "lucratieve" zaak verzekeringspremies incasseren en de verzekerde zijn eigen schade laten betalen.
Grappig (niet dus) deze reacties,
ik heb echt nog nooit problemen gehad met/door dit bedrijf, zelfs toen de lokale verhuurder taxikosten niet wilde vergoeden (bij defecte auto) is dit zonder problemen door hen vergoed!
Jammer dat ze verdwenen zijn op die manier, de voortgang onder dezelfde naam met al die extra kosten voor verzekeren etc is dus net als al die andere aanbieders, het lijkt voordelig, tot je moet afrekenen