Groupon heeft toezeggingen gedaan aan de Consumentenautoriteit om zijn dienstverlening te verbeteren. Het kortingsplatform belooft onder meer om consumenten te helpen als een zakelijke partner niet voldoet aan de geschetste verwachtingen.
Met de openbaar gemaakte toezegging (pdf) biedt Groupon antwoord op onregelmatigheden die vorig jaar werden geconstateerd. Vaak is onduidelijk met wie de klant zaken doet op Groupon.nl en wie dus verantwoordelijk is. Ook bestaat er voor klanten nogal eens onduidelijkheid over wat er precies wordt aangeboden en welke regels gelden bij uitblijvende of late levering.
Bedrijfsgegevens partner
Groupon belooft zijn dienstverlening de komende maanden aan te passen, onder meer door in advertenties duidelijk te wijzen op de contractspartner. Als daar niet naar kan worden gelinkt, zullen de bedrijfsgegevens bij de aanbieding zichtbaar worden gemaakt. Groupon heeft vanochtend laten weten dat kopers in de loop van dit jaar standaard een bevestigingsmail zullen ontvangen met informatie over garantie, -ruil en retourpocedures, de wettelijke bedenktijd en met contactgegevens van de aanbieder.
Niet slechts doorverwijzen
Daarnaast zal Groupon zijn verplichtingen als intermediair beter nakomen. In de toezegging staat de belofte van Groupon om: ‘Indien het Bedrijf (de aanbieder annex contractspartner, red.) in onredelijke mate opvolging geeft aan diens verplichtingen ten aanzien van klachten omtrent gewekte verwachtingen op basis van een groupon, haar relatie met het Bedrijf in te zetten om tot een oplossing met de consument te komen zonder enkel door te verwijzen naar het Bedrijf.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Groupon helpt consument bij slechte service aanbieder
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.