Twinkle | Digital Commerce

Omzet Coolblue bijna de helft hoger

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:33

Coolblue zag zijn omzet in 2012 groeien tot 168 miljoen euro. Dit is een stijging van 48 procent ten opzichte van 2011. Toen werd 114 miljoen euro omzet en een jaargroei van twintig procent gerealiseerd. Ook in 2010 bedroef de omzetgroei 20 procent.

De nummer 6 van de Twinkle100 breidde zijn portfolio vorig jaar uit tot een totaal van ruim tweehonderd online winkels. Coolblue wil er in 2013 nog eens honderd openen. Oprichter en directeur Pieter Zwart ziet de focus op productspecialisme en klanttevredenheid als drijvers achter de enorme groeie. ‘Onze gespecialiseerde shops zijn relevant voor klanten, zij wanen zich daar in een waar productwalhalla’, vertelt Zwart.

Bezorgopties
Coolblue breidde in het kader van de klanttevredenheid in 2012 zijn bezorgopties uit door de service ‘vandaag besteld, morgen in huis’ te verlengen tot 23:59 uur. Bovendien kan voor een meerprijs een pakket dat voor 15:00 uur besteld is, dezelfde avond worden bezorgd (same day delivery).

Het bedrijf werkt sinds kort vanuit een nieuw hoofdkantoor tegenover het Rotterdamse Centraal Station. De verhuizing was nodig door de aanwas van 140 nieuwe banen in het afgelopen jaar.

Nieuwe webshops
In 2013 verwacht Coolblue te groeien naar een omzet van minimaal 200 miljoen euro. Recent werden verschillende webwinkels geopend met keukenartikelen, ook zonder stekker. Voor deze en andere nieuwe producten wordt dit kwartaal nog een nieuw magazijn geopend in de omgeving van Tilburg, dat twee maal groter is dan het huidige in Capelle aan den IJssel. De twee magazijnen zullen naast elkaar blijven bestaan.

Fysieke winkels
Begin dit jaar opent Coolblue een vijfde fysieke winkel in de nabijheid van Gent. Het bedrijf is nog altijd van plan om ook uit te breiden naar Amsterdam en Utrecht. Coolblue heeft al winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen en Antwerpen.