JeansOnline zoekt met pop-up stores naar meer bekendheid onder het winkelend publiek. Op dit moment verkoopt de webwinkel met name oudere voorraden en slechter lopende maten spijkerbroeken in een pand aan de Amsterdamse Kalverstraat.
JeansOnline, waarin jeansketen Score begin 2011 een belang nam, was eerder al tijdelijk te bezoeken in Rotterdam. ‘We willen alleen A1-locaties, want daar komen veel mensen’, aldus directeur en mede-eigenaar Robert Jan Visser afgelopen zaterdag in de Volkskrant. ‘Het gaat er niet om daar omzet te maken, al willen we natuurlijk wel wat verkopen, om de kosten eruit te halen.’
Vier tot tien weken
Visser laat weten dat de tijdelijke winkel in de Kalverstraat de deuren over vier tot tien weken weer sluit, maar dat er daarna zeker nog nieuwe pop-up stores zullen volgen. ‘Wij denken dat dat leuker is dan net als anderen een gewone winkel te beginnen.’
‘Probleem’
Visser, die met Jeansonline eigenaar werd van Label54, hoopt dat nieuwe mensen de webwinkel leren kennen door er fysiek mee te worden geconfronteerd. ‘We zaten met een probleem’, zegt hij in de Volkskrant over de naamsbekendheid van de webwinkel. ‘We hebben van alles geprobeerd. Reclame op taxi’s, op abri’s, bussen, billboards. Het enige dat leek te werken was die billboards, maar echt overtuigend was het niet.’
Pop-up store
JeansOnline is zeker niet de eerste online retailer die met pop-up stores de aandacht van het publiek probeert te trekken. Mydress.nl had een klein jaar geleden bijvoorbeeld een tijdelijke winkel in de Amsterdamse Negen Straatjes. Eind vorige week opende Futurumshop een 'SALESwindow InStore' in Enschede. In die pop-up shop zijn geen producten, maar alleen afbeeldingen daarvan met QR-codes te vinden. Mobiel bestellen en betalen kan daar met MyOrder.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
JeansOnline zoekt bekendheid in winkelstraat
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.