Twinkle | Digital Commerce

‘Chinese e-commerce bijna 100 procent gegroeid’

2017-05-27
582359
  • [nieuws]
  • 0:51

De online consumentenbestedingen in China kwamen afgelopen jaar uit op 470 miljard yuan, aldus Analysis International. De webwinkelomzet lag daarmee 230 miljard yuan ofwel 96 procent hoger dan in 2011.


Voor 2013 voorspelt het onderzoeksbureau een omzetgroei van 67 procent: Analysis International verwacht dat Chinese consumenten dit jaar 785 miljard yuan zullen besteden online, ofwel een kleine 100 miljard euro. Afgaande op deze prognoses zal de online consumentenomzet in China in twee jaar tijd (tussen 2011 en 2013) meer dan verdriedubbelen.

B2c versus b2b
De groei van e-commerce (b2c) blijft ook na dit jaar sterk, verwacht Analysis International: 52 procent in 2014 en 33 procent in 2015. In onderstaande afbeelding, gepubliceerd door de China Daily, blijkt dat marktplaatstransacties (c2c) dit jaar samen nog groter zijn in volume dan webwinkels. Te zien is ook dat de b2c-uitgaven de c2c-uitgaven de komende jaren echter zullen overvleugelen: