Twinkle | Digital Commerce

Amerikaan besteedt 525 procent meer tijd aan apps van retailers

2017-10-05
180101
  • 1:28

Amerikaanse consumenten spendeerden vorig jaar ruim zes keer zoveel tijd aan de mobiele applicaties van retailers dan in 2011. Dat blijkt uit onderzoek van Flurry naar ruim 1.800 winkelapps voor iOS en Android.


In de periode tussen december 2011 en december 2012 groeide de hoeveelheid tijd die aan de retailapps van onder andere Target, Macy’s en Walmart werd besteed met 525 procent. Een enorme groei in vergelijking met de toename van het totale gebruik van shoppingapps (274 procent) en de toepassing van apps in het algemeen (132 procent).

Ook prijsvergelijkingsapps zijn populair; het gebruik daarvan groeide in een jaar tijd met 247 procent. Online marktplaatsen, apps met dagelijkse deals groeiden relatief licht met respectievelijk 178 procent, 126 procent en 228 procent.

Verschuiving
Dankzij deze groeicijfers is er een kleine verschuiving te zien in de volgorde van populariteit van de verschillende soorten apps. In 2011 werden de applicaties voor online marktplaatsen en dagelijkse aanbiedingen het meest gebruikt. Afgelopen jaar waren dit vooral de apps van de retailers zelf:



M-commerce
De mobiele shoppingmarkt groeit hard in de Verenigde Staten. Ongeveer 13 procent van de online aankopen wordt via de smartphone of tablet gedaan, refereert Flurry aan onderzoek van IBM. Op ‘Cyber Monday’, een dag in november met grote uitverkopen online, gebruikte 18 procent van de kopers een mobiele applicatie voor de aanschaf van producten. Dit is 70 procent meer dan in 2011.


Mobiele kopers in Nederland
In Nederland verdubbelde het aantal mobiele kopers in een jaar tijd, bleek afgelopen najaar uit de M-commerce Monitor. In de eerste helft van 2012 kochten 1,5 miljoen klanten een product of dienst via de smartphone of tablet. Er waren in die periode 8,5 miljoen Nederlandse webshoppers.