Twinkle | Digital Commerce

Kiala achter afhaalpunten Bol.com in Albert Heijn

2017-05-27
180101
  • 1:18

De gisteren geopende afhaalpunten van Bol.com in Albert Heijn zijn feitelijk exclusieve Kiala-punten. Ahold sloot een white label overeenkomst met Kiala, dat producten zelf oppikt bij het Centraal Boekhuis en Docdata.


Daniel Ropers, managing director bij Bol.com, bevestigt dat Kiala de afhaalpunten (foto) in Albert Heijns faciliteert. ‘Zij leveren de infrastructuur’. V&D en de Bijenkorf werken op soortgelijke wijze samen met het Belgische bedrijf. Computerketen Paradigit laat ook niet-klanten afhalen, waarmee deze winkels zich gedragen als ‘gewone’ Kiala-punten.

Bemande afhaalpunten
Bol.com is al bijna twee jaar klant bij Kiala, dat een netwerk van bemande afhaalpunten onderhoudt in verschillende Europese landen. Het bedrijf maakt het mogelijk dat klanten van Bol.com orders kunnen afhalen in 58 winkels van Albert Heijn in Nederland en 1 in België, aantallen die nog zullen groeien. Saillant is dat veel supermarkten van Albert Heijn ook fungeren als afhaalpunt voor PostNL’s netwerk PakjeGemak.

Ahold-familie
Ropers laat Twinkle weten dat bestellingen van Bol.com voortaan ook kunnen worden geretourneerd bij de afhaalpunten in Albert Heijns, ook als ze daar niet zijn opgepikt. Op de vraag of orders straks ook bij de nieuwe Albert Heijn Pick Up Points kunnen worden afgehaald antwoordt Ropers: ’Nog niet. Op dit moment zijn we allerlei mogelijkheden aan het onderzoeken om het netwerk binnen de Ahold-familie (Albert Heijn, Etos, Gall & Gall, Albert en Bol.com, red.) aan te spreken. Daarbij kijken we allereerst naar de behoeften van onze klanten. Er zijn heel veel manieren waarop we relevant aanbod toegankelijk kunnen maken.’