DHL heeft de meerderheid van de Duitse websupermarkt Allyouneed.com in handen gekregen. De pakketdochter van Deutsche Post nam de aandelen over van medeoprichter Christian Heitmeyer. Met Allyouneed.com wil DHL ervaring opdoen in de logistiek van levensmiddelen.
DHL is al een klein jaar aandeelhouder van Allyouneed.com, maar met de recente transactie is het bedrijf volgens Duitse media meerderheidsaandeelhouder geworden. Behalve de bezorging neemt DHL ook het voorraadbeheer en de fulfilment van orders voor zijn rekening. De operationele leiding ligt in handen van medeaandeelhouder Jens Drubel, die Allyouneed.com met Heitmeyer opzette.
Marktplaats
Bij Allyouneed.com kunnen webshoppers in heel Duitsland nu ongeveer 16.000 verschillende producten bestellen, ook mobiel. De websupermarkt moet DHL kennis opleveren, die op termijn ook voor andere online verkopers van levensmiddelen kan worden ingezet. Het pakketbedrijf zegt (pdf) Allyouneed.com samen met de branche verder te willen ontwikkelen. De site moet uitgroeien tot een marktplaats voor levensmiddelen en drogisterijartikelen.
Leverancier en concurrent
Met Allyouneed.com manifesteert DHL zich niet alleen als dienstverlener voor, maar ook als concurrent van webwinkels. In ons land verdient PostNL al langer direct aan online verkoop, onder andere met de webwinkels Kadowereld.nl, Sjopze.nl en Twish.nl. Het postbedrijf bezet de 41e plek in de Twinkle100, met een omzet van 20 miljoen euro.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
DHL zoek groei in boodschappen met eigen websuper
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.