Twinkle | Digital Commerce

'Versace komt met Nederlandse webwinkel

2017-05-27
180101
  • 1:21

Versace heeft vandaag webwinkels gelanceerd voor de Britse, Duitse, Franse en Italiaanse markt. In de shops zijn ready-to-wear luxegoederen te koop. Op 17 oktober staat de lancering van een Nederlandstalige webshop gepland.

Versace verkoopt voor het eerst kleding online, op een patform van Demandware. Het bedrijf deed al wel enkele jaren ervaring op met de online verkoop van interieurartikelen op Versacehome.com.

Online flagship store
De ‘online flagship store’ van Versace is geïnspireerd op het nieuwe ontwerp voor de fysieke vlaggenschepen van architect Jamie Fobert. Op de site keren onder andere de felle kleuren, cirkels, vierkanten en mozaïeken terug, schrijft Professionaljuweller.com. In oktober gaat overigens pas de eerste boetiek nieuwe stijl open, in het New Yorkse SoHo.

Netrada
In dezelfde maand maakt Versace zijn webwinkel beschikbaar voor de Amerikaanse, Spaanse, Oostenrijkse, Nederlandse en Belgische markt. Netrada levert de technologische en logistieke oplossingen. Versace-CEO Gian Giacomo Ferraris zegt binnen anderhalf jaar het grootste deel van de wereld online te willen bedienen aan de hand van de Duitse partner.

Microsites en apps
Versace houdt de exploitatie verder in eigen hand, om regie te houden over de verkoopstrategie en de merkidentiteit te beschermen. Het modehuis laat weten dat de nieuwe e-commerce site ‘de weg plaveit voor Versace-dedicated microsites en apps in de nabije toekomst’.

Donatella's Hot Picks
Donatella Versace garandeert dat haar persoonlijke smaak overal in de webwinkel is terug te vinden. De shop is onder meer voorzien van een afdeling met Donatella’s Hot Picks. De site biedt verder een My Versace gedeelte, waar bezoekers hun garderobe kunnen samenstellen op basis van persoonlijke voorkeuren.