Tesco heeft een samenwerking gesloten met Wayfair, Amerika’s grootste online retailer in woninginrichting. Een deel van het assortiment van Wayfair is verkrijgbaar via de marketplace van Tesco Direct. Wayfair had al een eigen Britse webwinkel.
CSN Stores, een grote Amerikaanse e-commerce speler, verzamelde alle producten van zijn meer dan tweehonderd webwinkels vorig jaar op één site: Wayfair.com. Door gecentraliseerd verder te gaan dacht de verkoper zijn home goods efficiënter te kunnen vermarkten. De concernnaam CSN Stores is met die koerswijziging ook veranderd in Wayfair.
Mondiale ambitie
Met de opening van Wayfair.co.uk, Wayfair.de en Wayfair.com.au ging het Amerikaanse bedrijf ook internationaal de boer op. CEO en medeoprichter Niraj Sha zegt te bouwen aan 'het grootste internationale retailnetwerk in home furnishing ter wereld, met een logistiek hoogwaardige en gelokaliseerde koperservaring die de manier waarop mensen woonproducten kopen zal veranderen’.
Ruim 5 miljoen producten
Geholpen door de deal met Tesco denkt Wayfair dit jaar af te kunnen sluiten met ruim 300 miljoen dollar omzet. Het aantal Wayfair-artikelen op Tesco Direct, nu zo’n 25.000, moet tot de jaarwisseling nog meer dan verdubbelen. Wayfair verkoopt naar eigen zeggen meer dan vijf miljoen verschillende producten, waaronder meubels, lampen en keukengerei, van ruim vijfduizend merken.
Home24
Behalve in de VS heeft Wayfair vestigingen in Londen, Galway (Ierland), Sydney en München. Bij onze oosterburen concurreert het bedrijf onder meer met Home24, dat binnen en buiten Duitsland een ‘ware meubelrevolutie’ wil ontketenen. Home24 is al in ons land actief. Wayfair is dat nog niet, ook niet via Tesco Direct.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tesco sluit pact met Amerikaanse online woonreus Wayfair
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.