Flavourites.nl heeft de op mannen gerichte modesite Easyasbeans.com verkocht aan Media Ingredients. Volgens de verkopende partij stonden de toekomstplannen van Flavourites.nl een verdere groei van Easyasbeans.com in de weg.
Natascha Klootsema en Marije Mulder zetten Easyasbeans.com in november 2010 in de markt als ‘Flavourites voor mannen’. Dat deden ze drie jaar na de oprichting van de succesvolle verwijssite Flavourites.nl. Ook de mannelijke evenknie moest modebewuste shoppers wegwijs maken in het online aanbod. ‘We struinen zelf het web af naar parels onder de mannenshops’, zei Klootsema begin vorig jaar tegen Twinkle over Easyasbeans.com.
Flavourites Live
Klootsema en Mulder hebben nu besloten zich toch weer volledig te concentreren op vrouwen: ‘Flavourites.nl groeit nog steeds en het heeft met de ambities die wij hebben al onze aandacht en tijd nodig’, reageert Klootsema vandaag. 'We willen Flavourites Live bijvoorbeeld twee in plaats van één keer per jaar gaan organiseren. Bij de komende editie in november mikken we behalve op consumenten voor het eerst ook op webwinkeliers met het evenement. We zijn benieuwd hoe die b2b-tak uitpakt. Verder hebben we nog tal van ideeën voor nieuwe concepten, maar daar kan ik nu nog niet concreet over zijn.'
Norman Thomas
De nieuwe eigenaar van de verkochte mannensite, Media Ingredients, is het bureau van Norman Thomas. Hij begon na elf jaar Bol.com voor zichzelf. Thomas was al blogger voor Easyasbeans.com. Hij gaat de site restylen en nieuwe functionaliteit toevoegen. Daarnaast wil hij marketing- en communicatieadviezen gaan aanbieden aan de aangesloten webshops.
Tsja, daar gaan we weer. Puur een verkooptopic en 0,0 qua toegevoegde waarde. Twinklemagazine, ik weet dat jullie ook centjes moeten verdienen maar kom op. Dit is puur inhoudloos. Wat zeggen de 2 dames van de site nu werkelijk? Ze hebben een mannensite verkocht en ze gaan door met de vrouwensite en ze hebben een heleboel nieuwe ideetjes waarover ze NIETS over kunnen vertellen. Het is 1 grote joke!!
@Tunis: Tsja, daar is Tunis weer. De redactionele ruimte is, voor de duidelijkheid, niet te koop. Het artikel bevat mijns inziens zeker nieuwswaardige elementen, zoals:
@Arjan,
Zelf jij praat nu compleet onzin! Wat voor toegevoegde waarde is het nu voor de lezer? De 2 dames verkopen een naam aan een oud medewerker. Op de Sedo.com wordt er dagelijks duizenden namen van naam gewisseld, zullen we dat ook maar even Twinkle zetten? Ach ja, je wilt het evenement promoten natuurlijk, zeg dat dan i.p.v. die onzin informatie. Nee hoor, de jongens van Emerce zijn de laatste tijd vele malen beter bezig als Twinkle (wellicht kan dit Item op jullie site komen)?
@Tunis: Hé kijk nou, Emerce heeft ook een bericht gewijd aan Easyasbeans.com. Helemaal op basis van het persbericht nota bene.