Twinkle | Digital Commerce

PostNL ziet brood in koppeling Scoupy aan Folders.nl

2017-11-08
180101
  • 1:44

PostNL-dochter Netwerk VSP heeft een aandeel genomen in Scoupy. Het postbedrijf gaat zijn aanbod voor folderadverteerders uitbreiden met mobiele coupons. Die worden mogelijk ook verwerkt in de populaire app van Folders.nl.

Met het belang in Scoupy wil Netwerk VSP winkelketens extra mogelijkheden bieden. ‘Onze adverteerders kunnen hun drukwerk nu combineren met een mobiele korting op Scoupy’, zegt woordvoerder Marc Potma van PostNL. ‘Wij zien toekomst in zo’n kruisbestuiving. We blijven natuurlijk een postbedrijf, maar door kanalen te combineren vergroten we onze relevantie, ook als folderaanbieder.’

Folders.nl
Netwerk VSP bezorgt jaarlijks ruim 7 miljard huis-aan-huis folders in Nederland. De folders van adverteerders krijgen behalve op de deurmat van miljoenen Nederlanders ook een plek op Folders.nl. De bijbehorende gratis mobiele applicatie werd sinds de lancering in november al ruim 250.000 keer gedownload. Alleen digitaal (site plus app) worden de folders maandelijks 1,2 miljoen keer geraadpleegd.

Mobiele alerts
Gebruikers vinden in de Folders-app ook openingstijden van adverterende winkels in de buurt en de optie om een boodschappenlijstje aan te maken. 'De app is al location based’, zegt Potma. ‘Je kunt je voorstellen dat het interessant is om actuele mobiele kortingen te communiceren als gebruikers langs een winkel lopen, dat shoppers een alert krijgen. Dat is de toekomst, die veel verder gaat dan de brievenbus.’      

Scoupy 
Scoupy
werd een klein jaar geleden gelanceerd als platform voor mobiele kortingsacties van lokale middenstanders. De start-up concurreeert onder andere met PocketDeals, dat werd overgenomen door Telegraaf-dochter GroupDeal. In juni vond Scoupy in Gennie Feen Producties (FP) al een aandeelhouder. Het bedrijf uit Amstelveen is voor 25 procent eigenaar van Scoupy. Het precieze minderheidsaandeel van de volle PostNL-dochter Netwerk VSP wordt niet gecommuniceerd.

Van bouwmarkt tot designwinkel
Op zijn weblog schrijft Scoupy over de nieuwe aandeelhouder: 'Samen met PostNL en Netwerk VSP staat Scoupy nóg sterker om de tienduizenden maandelijkse gebruikers van onze mobiele app te bedienen met nog meer acties (momenteel 2500) en door nog meer locaties (nu 1500) in heel Nederland aan te sluiten. Van sushitent tot koffiezaak, van bouwmarkt tot designwinkel, van fastfoodketen tot buurtrestaurant.'


Gerelateerde artikelen: