Twinkle | Digital Commerce

Modeveilingsite Vault79.com krijgt groeigeld van Sanoma

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:07

SanomaVentures investeert ‘cash, media, kennis en netwerk’ in Vault79.com. De veilingsite in fashion werd een jaar geleden in de markt geholpen door de bekende ondernemers Michiel Muller en Marc Schröder.


Muller en Schröder presenteerden Vault79.com vorig jaar als de ‘eerste fashion auction van Nederland’. Er waren destijds al wel dedicated veilingsites voor reizen, maar nog niet voor modeartikelen. Vault79.com ging op 7 december 2011 live. Op de site gaan artikelen van designers als Chloé, Mulberry, Fendi, Céline en Marc Jacobs onder hamer.

Fashionchick.nl en Veilingacties.nl
Vault79.com is de eerste investering (hoe groot is niet bekend) voor het dit voorjaar gestarte SanomaVentures. Moederbedrijf Sanoma Media investeerde zelf eerder al in onder andere Fashionchick.nl en Veilingacties.nl. De overeenkomst met Vault79.com is het gevolg van een succesvolle samenwerking tussen de modesite en Grazia, een glossy uit de Sanoma-stal. ‘Ons concept en het bereik en de kennis van Sanoma versterken elkaar enorm’, zegt Muller over de deal.

Fashiolista.com
Muller en zijn compagnon Schröder zijn onder meer bekend van hun bemoeienis met Tango en Route Mobiel. Ze investeerden ook in het Nederlandse initiatief Fashiolista.com, dat honderdduizenden leden heeft in alle uithoeken van de wereld. Leden kunnen via Fashiolista, ook wel de ‘Hyves voor webshoppers’ genoemd, artikelen uit webshops aan hun profiel toevoegen.