Media Markt heeft afgelopen kwartaal ongeveer 19,7 miljoen euro omzet geboekt met zijn Nederlandse webshop, 5 miljoen euro meer dan in het eerste kwartaal van dit jaar. De gemiddelde orderwaarde overcompenseert de daling van bezoek en conversie.
Dat blijkt uit cijfers (pdf) die het Duitse Metro-concern vandaag heeft gepubliceerd. Mediamarkt.nl verwerkte 6,8 miljoen bezoeken in april, mei en juni, tegenover 8 miljoen in de eerste drie maanden van het jaar. De conversieratio daalde van 1,2 naar 1,0. Het was de stijging van de gemiddelde orderwaarde, mogelijk het gevolg van extra televisieverkopen voor de huidige sportzomer, die zorgde voor de omzetplus:
Bonbedrag
Het bonbedrag kwam gemiddeld uit op 290 euro, bijna twee keer zo hoog als de 151 euro van voorgaand kwartaal (tabel). Als de omzet van Mediamarkt.nl in dit tempo (34 procent kwartaal over kwartaal) blijft groeien, komt de online jaaromzet op bijna 100 miljoen euro uit. Om dat voor elkaar te krijgen zal de keten vooral moeten investeren in verkeer en conversie.
Mediamarkt.de
Media Saturn gebruikte Nederland als proeftuin voor e-commerce. Zusje Saturn kreeg in oktober 2011 een webshop bij onze oosterburen, Mediamarkt.de is pas sinds januari in de lucht. Uit de getoonde cijfers van moederconcern Metro valt op te maken dat die Duitse webwinkel afgelopen kwartaal ruim 14 miljoen euro heeft opgeleverd. Dat is een fractie van de webomzet die Media Markt te danken heeft aan overnameprooi Redcoon.
Redcoon
Etailment merkt op dat de online inkomsten van Media Saturn in het tweede kwartaal van dit jaar jaar lager waren dan in het eerste kwartaal. De webwinkels van de eigen ketens Media Markt en Saturn vertonen weliswaar groei, maar de omzet van Redcoon nam afgelopen maanden flink af.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mediamarkt.nl: minder bezoek, minder conversie, meer omzet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.