Affiliatenetwerken in Nederland onderscheiden zich nauwelijks van elkaar. Over het algemeen zijn merchants tevreden over hun netwerk(en), maar echt loyaal zijn ze er niet aan. Verder zijn merchants niet blij met de transparante tarieven van netwerken, die de prijzen opdrijven.
Dat blijkt uit een enquête onder klanten van affiliatenetwerken, opgezet door de eCommerce Foundation in samenwerking met Twinkle. Online retailers vormen een ruime meerderheid van de meer dan honderd respondenten.
Prestaties
Hieronder vindt u de algemene mening over de prestaties van affiliatenetwerken in Nederland. Te zien is dat merchants het meest te spreken zijn over de basisfunctionaliteit annex gebruiksvriendelijkheid en dat ze ook de service en ondersteuning van de netwerken kunnen waarderen. Op extra’s en innovatieve features scoren de netwerken gemiddeld het slechtst, al zijn de verschillen überhaupt niet zo groot:
In het volgende nummer van Twinkle, dat op 19 juni verschijnt, leest u meer over het onderzoek naar affiliatenetwerken. In het artikel komen onder meer individuele scores van netwerken aan de orde.
Onderzoek naar toeleveranciers
Twinkle en de eCommerce Foundation onderzoeken samen hoe Nederlandse e-commerce organisaties diensten van toeleveranciers beoordelen. In volgende enquêtes wordt e-commerce organisaties gevraagd naar hun ervaringen met leveranciers in e-mailmarketing en hosting en die met payments service providers.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Merchants zien weinig onderscheid tussen affiliatenetwerken
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.