Campalyst, een bedrijf in social analytics, onderzocht de activiteit van Amerika’s grootste online retailers op social media. Bij de bovenste helft uit de Top 500 Guide van Internet Retailer is Facebook het populairst. Gemiddeld hebben de 250 online retailers er bijna een miljoen fans.
Na Facebook blijken respectievelijk Twitter, YouTube, Google+ en Pinterest het meest in zwang bij de online retailers. Niet minder dan 61 procent van hen heeft een account op 'prikbord 2.0' Pinterest. Het gemiddelde aantal Pinterest-volgers bedraagt gemiddeld nog slechts 731, tegenover gemiddeld 935.758 op Facebook.
Hieronder vindt u een overzicht van de aanwezigheid van de online retailers op de vijf genoemde social media, plus het aantal volgers en het relatieve bereik. Ook worden per platform voorlopers (branches en individuele online retailers) in beeld gebracht.
Top 500 Guide
De nieuwe Top 500 Guide van Internet Retailer, waarin Amerika's online retailers zijn gerangschikt, verscheen vorige week. Lijstaanvoerder Amazon boekte afgelopen jaar meer omzet dan de nummers 2 tot en met 10 bij elkaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Infographic: Amerika’s grootste winkeliers op social media
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.