Kiabi, een Franse keten in betaalbare mode voor jong en oud, heeft een Nederlandse webwinkel geopend. De levertijd bedraagt 8 tot 10 dagen. Voor 3,95 euro bezorgt Selektvracht orders aan huis, wie producten afhaalt bij een DHL Servicepoint is een euro minder kwijt.
Kiabi heeft in totaal meer dan 450 winkels, waarvan de meeste in thuisland Frankrijk gevestigd zijn. De keten verkoopt verder onder meer online én offline in Spanje, Italië en Rusland. In Nederland en België verkoopt de keten voorlopig alleen online, op een nieuw e-commerce platform.
Ter introductie van Kiabi.nl gaf de Franse retailer onlangs in verschillende Nederlandse steden ‘gratis kleding’ weg.
Heb op 9 februari kennis gemaakt met kiabi, had daar spijkerbroeken gekocht.Werden helaas pas op 25 februari geleverd.Daar de broeken voor mij geen goede pasvorm hadden, wilde ik ze retourneren.Toen begon de ellende want ik had ze opgehaald bij een servicepunt, en dacht daar breng ik ze ook terug want dat kon volgens de site.Nu dus niet vele mails gestuurd maar geen antwoord op mijn vraag hoe het dan moest.Heb toen op de site een adres gevonden voor te retourneren , en het pakket zelf maar met tnt teruggestuurd kosten 6,75 euro.Nu is het pakketje al op 6 maart afgeleverd op dat adres en nog steeds geen terugbetaling ontvangen.Heb 10 dagen geleden eindelijk een mail terug gekregen na misschien wel tien mails, en daar stond in dat ze het pakketje nog niet hadden ontvangen, en dat ik ze maar moest mailen wat ik terug gestuurd had, dan konden ze het bedrag terug boeken.maar inmiddels zijn we al weer tien dagen verder en nog steeds geen geld ontvangen.dus bedenk je goed als je een bestelling doet, want erg klantvriendelijk zijn ze niet en contact is waardeloos , zijn telefonisch niet te bereiken en mails worden zeldzaam beantwoord.voor mij nooit meer kiabi.
Ik ben heel teleurgesteld met Kiabi. Geen pakket binnen 8-10 dagen en ook geen antwoord op mijn e-mails. Het is geen klantenservice!
Ik ga nooit uw website aanbevelen. Absoluut niet betrouwbaar.
hoi allemaal,
hier nog een reactie op mijn eerste mail, het is vandaag 12 april en nog steeds sinds 23 maart geen reactie van kiabi.heb mijn pakketje al op 5 mrt teruggestuurd en tot op heden nog steeds niets gehoord en ook geen geld terug ontvangen.Heb nu de creditcard maatchappij ingeschakeld om te kijken of die iets kunnen.Dus kiabi tien keer niets, bedenk voor je eraan begint.
Dag,
De bovenstaande reacties zijn inderdaad terecht. Door een technische communicatieprobleem zijn er wat processen niet goed gelopen.
Momenteel zijn al onze klanten geholpen en verwachten we verder geen ernstige problemen meer.
Mvg,
Ellen van Zanten
Manager klantenservice
Kiabi.be & Kiabi.nl
Mevr Van Zanten,
Wij zijn belgische klanten van Kiabi en hebben dezelfde problemen. Geen enkele reactie op emails, wel reeds betaald maar geen kleren.
Ik heb jullie gemeld bij e-cops. Voor mij is dit oplichting. We kunnen jullie niet bereiken en jullie hebben voor mijn part mijn geld gestolen.
Het zal voor ons ook de laatste keer zijn....
kiabi zou de zaken wat beter moeten regelen zoals terug betaling, anderen kunnen dat binnen 3 dagen,
De levering 8 tot 10 dagen is absurd lang anderen leveren de andere dag of in 48 uur indien voor 2200 uur betaald / order geplaatst.
De track en trace op de website van Selektvracht werkt niet goed de zending is geleverd en dan is de track en trace zichtbaar beet veel te laat daar heb je niks aan dat heeft Post.nl beter voor elkaar. Ik denk en weet wel zeker dat post.nl ook wel een mooi prijsje wil maken bij bulk pakketten verzenden..
Als kiabi nog een lang www leven wil genieten dan zijn dat wel de verbeter punten waar heel snel iets aan gedaan moet worden , anders voorzie ik dat kiabi binnen kort einde is het WWW heeft immers een geheugen als een olifant.
Voor de rest is de website redelijk tot heel goed verzorgd ( dat zeg ik als website ontwikkelaar, De Seo is volgens mij totaal niet goed, maar dat kost ook veel en kan veel opbrengen) en gevuld, jammer dat als je iets besteld en het blijkt achteraf niet te leveren dat je geen alternatief voorstel krijgt.
Totaal geef ik een voldoende maar ook maar net, omdat de website erg verzorgd is maar de rest niet
Hoi allemaal, ik had de waarderingen hierboven gelezen en twijfelde of ik
wel moest bestellen. Heb het toch gedaan, zulke leuke jongenskleding, en
binnen 6 dagen het pakketje ontvangen. Order is goed, maten zijn goed.
Ik ben erg blij met Kiabli!
Inger
Ik heb al 6 x zonder problemen bij kiabi besteld, als het niet past dan stuur ik het terug en heb echt binnen 14 dagen mijn geld wel terug.
Ik zit in de mailing en er is altijd wel een leuke aanbieding, ik ben afgevallen en in maat 42 is er allerlei leuks. Bij die dure wehkamp koop ik echt nooit weer iets, het wachten op kiabi, word echt positief beloond. verzendkosten van wehkamp is 5,95 bij kiabi op een afleverpunt maar 2,95 en voor een euro meer brengen ze het thuis.
Ik kan ze zeker van harte aanbevelen, prijs kwaliteit verhouding is geweldig !!
Ook hier een Kiabi fan.
Vorig jaar nazomer baby en peuter kleding besteld en 2 tiener winter jassen.
Bij de winterjassen werd gewaarschuwd door Kiabi dat het wel even kom duren voordat ze geleverd werden.
De kleding was er keurig na 6 dagen en 2 dagen daarna ook de winterjassen, viel enorm mee dus.
We hebben nu nog plezier van de spullen, onze baby dochter kan nu de peuter spullen aan die al een ronde meegegaan zijn bij haar zus en het is nog prima in orde.
Ook ik ben voorzichtig met 1 onder de 10 euro shirt begonnen. Volgens afspraak geleverd en bovendien verrassend goede kwaliteit voor die prijs. Inmiddels 4 bestellingen geplaatst. Alles keurig op tijd gekregen, goede kwaliteit tegen zeer aantrekkelijke prijzen.een paar dagen meer geduld loont de moeite meeeer dan!
Bij tienduizenden bestellingen per week gaat er uiteraard een klein % mis. Dat is vervelend, maar logisch in een dergelijk groot bedrijf. De klachten die men hier leest, hoe vervelend ook voorde betreffende partij, beslaat wellicht maar 3% van de orders. Het geeft m.i. een vertekend beeld. Ik heb voor het eerst besteld en baalde van het feit dat ik een week moest wachten, maar zeg nu eerlijk..... ik ben gewoon verwend geworden door het 'voor 23 uur besteld, volgende dag in huis concept van veel NL websites'. Al met al vind ik een week voor een bedrijf in Frankrijk nog snel ook. Dus een positieve 1e ervaring, kleding is spotgoedkoop en de kwaliteit van de stoffen is prima. Ik zal vaker hier bestellen! Bedankt. Gr. Ellen
Ik kan ook geen afleverpunt vinden om een pakketje van Kiabi terug te sturen, is er iemand die dat wel weet? Verder prima tevreden over Kiabi !!
Blijkbaar nog steeds niets anders:
Slechte retourprocedure, fout herroepingsrecht
Op 22-04-2015 alles retour gestuurd, tot vandaag nog geen geld terug.
Herropingstijd maar 7 dagen, is wettelijk al 14 dagen, maar geven ze niets om. Geen hotline om even te bellen, alleen maar email-contact.
Slechte service, echt NIET DOEN. Ik in ieder geval nooit meer.
1e Bestelling geplaatst op 7 okt. en 10 okt.....3 dagen later! ....al in huis. Prima kwaliteit voor een hele leuke prijs. 10 punten!
Niet bestellen !! Je krijgt je spullen niet
Geachte klanten ,ik heb 2 heren broeken gekocht en is ook geleverd maar de maten zijn niet goed ,ik heb maat 48 voor europesche maat en ik heb namelijk bij Kiabi naar tabelen gekeken en mijn taille en heupen gemeten en blijk dat er helemaal geen maat waar het correspondeerd ,dus wel heb ik van KIABI een mail ontvangen dat het maat 44 moet zijn ,en dat ik de bestelde broek moet retourneren naar Utrecht en dat ik de kosten moet betalen van dat terug zenden ,en nu raad ik jullie aan om goed in de gaten te houden om bestellingen te doe bij deze online winkel met de naam KIABI ,want er is zelf geen telefoonnummer beschikbaaar !!!!!!!! weest allerd !!!!!!!