Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe webwinkel voor Cool Cat

2017-11-11
180101
  • 1:24

Coolcat heeft een nieuwe webwinkel geopend die de zichtbaarheid van het merk buiten de 130 winkels moet vergroten. Eigenaar en retailicoon Roland Kahn houdt echter vooral vertrouwen in bricks. Hij verwacht een grote shake-out onder pure internetverkopers de komende jaren.

Kahn staat groot in het laatste nummer van Adformatie, naar aanleiding van het morgen te verschijnen boek ‘Mijn naam is Roland Kahn en ondernemen is mijn passie’, van Rupert Parker Brady en Maarten Beernink.

Clicks minder profijtelijk
Modeondernemer Kahn, met Excellent Retail Brands eigenaar van Coolcat, zusterketen Wonder Woman, America Today en M&S Mode, gelooft in een combinatie van bricks en clicks, maar een pure webwinkel zal hij niet snel beginnen. ‘In het businessmodel van een internetwinkel zijn het bezorgen en het logistieke stuk enorm duur. Clicks is daardoor minder profitable. Retail is riskier en de groei is minder groot, maar wel winstgevender.’

Klappen
Kahn, die erop wijst dat Bol.com voor 'een schijntje’ werd verkocht en dat Wehkamp.nl geen koper wist te vinden, verwacht dat er onder online retailers de komende jaren meer klappen vallen dan onder traditionele retailers. ‘Op het internet komt er een veel grotere shake-out. Hoeveel webshops er over een, twee of drie jaar niet meer bestaan.’

Coolcat en M&S Mode online
Precies een week geleden werd Coolcat.nl opnieuw gelanceerd, met als (kosten)voordeel op pure online spelers dat producten in de winkels kunnen worden afgehaald, geruild en geretourneerd. In Adformatie noemt Kahn de webwinkel van M&S Mode, overgenomen in 2010, een ‘functionele aanvulling op winkels’, omdat vrouwen met een maatje meer kleding graag thuis willen passen. America Today heeft (nog) geen webwinkel.