Twinkle | Digital Commerce

Werk aan de Muur biedt afzetkanaal voor fotografen

2017-05-27
604429
  • 1:24

Werk aan de Muur is een nieuwe online galerie die fotografen helpt hun werk aan de man te brengen. Ze krijgen een eigen winkeltje op het platform. Shoppers kunnen foto’s van hun keuze laten afdrukken in allerlei formaten, op onder andere canvas of posterpapier.

Werk aan de Muur is ontstaan uit een persoonlijke behoefte, vertelt bedenker Jasper van der Meij aan Twinkle: ‘Ik ben zelf fotograaf en ik merkte dat er latente vraag was naar mijn werk, ook buiten het netwerk van vrienden en vrienden van vrienden. Met de online galerie wil ik aanbod en vraag bij elkaar brengen. Er zijn soortgelijke concepten in Amerika en Australië, maar in Europa ben ik ze nog niet tegengekomen.’

Partners
Van der Meij ging met zijn idee naar twee vrienden, die mede-eigenaar werden van Werk aan de Muur: ‘technische man’ Jonathan de Blok en ‘e-commerce man’ Bas Verhoogt, verantwoordelijk voor de Nederlandse business van Spreadshirt en 'cereal entrepreneur' bij MyMuesli. ‘We proberen nu met de hulp van ongeveer vijfhonderd fotografen bekendheid te genereren bij consumenten', zegt Van der Meij. 'Daarnaast hebben we ideeën voor een partner-programma, waarbij andere webwinkeliers een white label module van ons op hun site kunnen plaatsen. Denk aan verkopers van meubels en woonartikelen.’

Verdienmodel
Van der Meij hoopt op termijn zijn boterham te kunnen verdienen met Werk aan de Muur. Over de prijsstelling van producten en het verdienmodel zegt hij: ‘De beeldmaker bepaalt hoeveel procent van de kostprijs hij extra wil rekenen aan kopers. Van dat meerbedrag ontvangen wij 15 procent aan commissie.’