Twinkle | Digital Commerce

Krenten uit de pap

2017-05-26
180101
  • 1:47

In de column van vorige maand vroeg Pascalle ten Hoopen zich af hoe Sandra Kemkens, eigenaar van Wonenmetlef.nl, zich onderscheidt van grootwinkelbedrijven. In deze column haar reactie.

Tekst: Sandra Kemkens

‘Vanaf eind 2009 ben ik heel druk bezig om Wonenmetlef.nl als serieuze woonwebshop op de kaart te zetten. En ik zal je zeggen: dat was én is niet simpel. Het uitzetten van een strategie voor een paar jaar is welhaast onmogelijk. De knowhow van toen en nu liggen mijlenver uit elkaar. Voor je het weet, loop je alweer achter en is de concurrent net weer iets verder in techniek, marketing of collectie. Ogen en oren voor en achter moet je hebben. Heel veel lezen, surfen en scrollen. Bezeten zijn van je vak en 24/7 aan de bak. Dat is de enige manier om een succesvolle shop neer te zetten.

Zo dacht ik in 2009 dat ik me kon onderscheiden door een aantal merken heel breed in mijn collectie op te nemen. Maar veel basisartikelen verkochten helemaal niet lekker en met de opkomst van het grootwinkelbedrijf op internet werd een succesvolle verkoop van veel producten een onhaalbare kaart. En waarom zou ik überhaupt met ze willen concurreren? Het sleutelwoord werd gelijkgestemden. En de collectie? Ik nam de krenten uit de pap van veel verschillende merken om een eigen smoel te krijgen. En ja, dat betekent dat je een hele grote groep potentiële gelduitgevers achter je laat. Da’s best lef!

Tegenwoordig richten wij ons alleen nog op klanten die - net als wij - ook heel blij worden van de nieuwe VT Wonen en de 101 Woonideeën. Op klanten die het prettig vinden om gewoon met je en jij te worden aangesproken en die het leuk vinden om met een tikkeltje humor te worden benaderd. Ze willen graag “bij ons horen” omdat we op Facebook en Twitter open met ze communiceren over alles en ze regelmatig plagen met leuke acties, inspirerende foto’s, actuele berichten en nieuwe items. And you know what? It works!’

Sandra Kemkens wil graag van Gert Tigelaar, eigenaar van Lowbudgetfietsen.nl, weten hoe de online fietsenmarkt zich ontwikkelt. Zijn reactie kunt u lezen in Twinkle 4-2012.

Deze posting verscheen eerder als wisselcolumn in Twinkle 3-2012.


Gerelateerde artikelen: