Twinkle | Digital Commerce

Vente-privee.com wil muziekmarkt opschudden

2017-11-08
180101
  • 1:17

Vente-privee.com wil ‘een revolutie teweegbrengen’ in de muziekindustrie. De Franse pionier in flash sales presenteert onder meer exclusieve evenementen aan leden van zijn shopping community. Volgende week komt de nieuwe cd van Jean-Roch als eerste te koop op Vente-privee.com.
 
De vijftien miljoen leden van Ventee-privee.com kunnen de plaat van Jean-Roch vanaf 5 maart kopen voor de speciale prijs van 6 euro. Muzikanten als Snoop Dogg, Pitbull, Flo Rida en Busta Rhymes verleenden hun medewerking aan het album van de bij ons niet zo bekende DJ.

Albums en tickets
Vente-privee.com zegt ‘een echt alternatief’ te willen bieden voor artiesten die zoeken naar nieuwe manieren om zich te uiten en hun muziek te delen. De site verkocht eerder albums van CharlElie Couture en Patricia Kaas en tickets voor de tournee van de Franse zanger Florent Pagny.

‘De samenwerking met Capture en Manu Katché in hun zoektocht naar nieuw talent, onderstreept ook de ambities van Vente-privee.com in de muziekindustrie’, aldus het bedrijf in een persbericht. Vente-privee.com wil naar eigen zeggen een revolutie teweegbrengen in de sector en steeds meer exclusieve voordelen presenteren aan leden.

Interview met Jacques-Antoine Granjon
Vente-privee.com is wereldmarktleider in flash sales. Sinds afgelopen najaar is het bedrijf ook op de Nederlandse markt actief. De omzet in 2011 kwam uit op bijna 1,1 miljard euro. Twinkle bracht onlangs een bezoek aan het hoofdkantoor van Vente-privee.com in Parijs. Het uitgebreide interview met CEO Jacques-Antoine Granjon leest u in het volgende nummer, dat op 20 maart verschijnt.