Twinkle | Digital Commerce

Duitsland blijft achter bij Europese e-commerce groei

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:59

De online consumentenuitgaven in Duitsland zijn afgelopen jaar met 10,1 procent gegroeid, heeft Handelsverband Deutschland (HDE) bekend gemaakt. De groei is beduidend kleiner dan die in andere grote Europese landen. In Italië wordt een groei van 17 procent gerapporteerd.

HDE becijferde de online consumentenverkoop van producten en diensten op 26,1 miljard euro in totaal. Daarmee is de Duitse e-commerce markt ongeveer drie keer groter dan de Nederlandse.



Groei vergelijkbaar met Nederland
Het groeipercentage in Duitsland laat zich naar West-Europese maatstaven het best vergelijken met dat in ons land. De verwachting is dat de bestedingen hier met circa 10 procent zijn gegroeid in het afgelopen jaar. De Thuiswinkel Markt Monitor over 2011 wordt echter pas volgende maand gepresenteerd.

Uit andere landen komen berichten over meer groei. Onlangs kwamen al jaarcijfers over de e-commerce bestedingen in Groot-Brittannië (plus 16 procent voor online retail) voor online retail) België (plus 24 procent) en Frankrijk (plus 22 procent) naar buiten. In Italië zou de groei 17 procent bedragen, meer dan de 15 procent in 2010.