De Telegraaf Media Group (TMG) heeft zijn belang in de kortingssite GroupDeal vergroot van 40 tot 60 procent. Daarmee gaat het uitgeefbedrijf een grotere stempel drukken op de markt voor groepskortingen én lokale mobiele kortingen.
TMG nam in november 2010 een belang van 40 procent in GroupDeal, de site die een halfjaar eerder werd gelanceerd als lokale concurrent van Groupon en LivingSocial. GroupDeal claimt inmiddels de tweede kortingssite van Nederland te zijn, achter Groupon.
PocketDeals
Vorige maand maakte Groupdeal de overname bekend van PocketDeals, een applicatie voor locatiegebaseerde mobiele kortingsbonnen. Winkeliers en horecabedrijven kunnen via het selfservice systeem van PocketDeals hun eigen kortingsacties aanbieden en managen. PocketDeals concurreert onder meer met Scoupy, dat in de meeste grote Nederlandse steden actief is.
Hyves, Dichtbij.nl en webshop Telegraaf
TMG krijgt door het meerderheidsaandeel in GroupDeal meer mobiele en sociale troeven in handen op de markt voor lokale adverteerders. In het persbericht van vanochtend wordt gesproken over een ‘nauwere samenwerking' van GroupDeal met onder andere Hyves, Dichtbij.nl en de webwinkel van de Telegraaf.
Vijf keer zoveel omzet
TMG wil zijn inkomsten uit e-commerce de komende jaren vervijfvoudigen, van ongeveer 10 miljoen euro in 2011 tot 50 miljoen euro in 2016. Behalve uit eigen shops en mogelijke acquisities moet de groei komen uit de bouw van webwinkels voor het mkb, schreef Twinkle vorig week.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TMG door overname GroupDeal ook in mobiele coupons
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.