Vorig jaar gingen er al geruchten dat ook Tesco de deuren opent voor andere webverkopers. De Britse retailer heeft dit gerucht nu officieel bevestigd en laten weten dat het volgend jaar een marktplaats wil lanceren op Tesco Direct, een onderdeel van Tesco.com.
Via de marktplaats wil het bedrijf ‘geselecteerde’ derde partijen de mogelijkheid bieden om non-food producten rechtstreeks aan klanten van Tesco te verkopen. Voorbeelden van spelers die een dergelijke constructie al aanbieden (of ook hebben aangekondigd) zijn Amazon, Bol.com (plaza) en Zalando (marktplaats).
Upgrade
De eerste fase van het platform zal in de eerste helft van volgend jaar worden onthuld, meldt Internetretailing.net. ‘It is part of a significant upgrade of our online Direct Shop, which will bring additional range and functionality’, aldus Tesco. Mogelijkerwijs gaat het bedrijf met deze stap de concurrentie aan met bestaande marktplaatsen als eBay en, meer specifiek, Amazon. Al is het nog niet bekend wat de geselecteerde verkopers, die via de site van Tesco hun producten mogen gaan aanbieden, precies gaan verkopen – buiten dat het non-food producten betreft.
Stijging groepsomzet
Tesco bracht het nieuws samen met de halfjaarcijfers van het bedrijf naar buiten. Uit deze cijfers blijkt dat de groepsomzet met 7,3 procent is gestegen, naar 35,5 miljard pond in de eerste helft van het boekjaar (excl. btw), in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Bron: Internetretailing.net
Tesco start marktplaats voor derden
2011-10-06T11:16:00
2017-05-27
180101
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tesco start marktplaats voor derden
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.