Google gaat muziekaanbieders de mogelijkheid bieden om downloads, tickets en merchandising te verkopen in hun YouTube-kanaal. De Merch Store, zoals de e-commerce toepassing is gedoopt, wordt de komende weken uitgerold.
YouTube kondigt de Merch Store aan in een blog-posting. Voor de nieuwe e-commerce feature, aanvankelijk dus gericht op de muziekindustrie, zijn affiliatekoppelingen gelegd met Amazon en iTunes (voor de downloads), Songkick (tickets) en Topspin (merchandise). YouTube-eigenaar Google houdt een onbekende commissie over aan de verkopen.
YouTube, goed voor achthonderd miljoen bezoekers per maand, verspreidt de volgende afbeelding van zijn Merch Store:

Nieuwe verdienmodellen
De Merch Store, digitale schapruimte voor derde partijen, voorziet in een nieuw verdienmodel voor het advertentiegedreven YouTube. Eerder dit jaar lanceerde de videodienst van Google al een betaald filmkanaal op de Amerikaanse thuismarkt. Sinds kort kunnen ook Britse kijkers tegen betaling films huren op YouTube.
Een interessante ontwikkling. Werd eens tijd dat je iets meer met je volges en geinteresseerd publiek kan doen dan alleen je relatie verbeteren en je flimpje laten zien...
Helemaal mee eens! Zeker met licht en geluidproducten is het zeer interessant om de nodige filmpjes en geluidsfragmenten ook online met een groter publiek te kunnen delen!
volgende stap is het interactief maken van de video's. Alle profielen. Zo kunnen de gebruikers de kijkers nog beter van 'dienst' zijn