Twinkle | Digital Commerce

Asos lanceert eerste mobiele applicatie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:19

Asos heeft een gratis bestelapplicatie gelanceerd voor de iPhone, iPad en de iPod Touch. De bekende Britse pure player in fashion boekte de afgelopen twaalf maanden 800 procent meer mobiele omzet dan het jaar daarvoor. De app moet voor verdere groei zorgen.

Tot voor kort genereerde Asos alleen mobiele verkopen via een geoptimaliseerde site. Volgens e-commerce directeur James Hart heeft Asos een rock-solid fundament gelegd onder de nieuwe applicatie. Hij geeft Britse media te kennen dat een naadloze integratie met Asos.com en realtime inzicht in voorraden voorop stonden bij de ontwikkeling ervan. Verder is de app voorzien van gps-functionaliteit, die het mogelijk maakt een retourpunt in de buurt te vinden. Nieuwe artikelen kunnen ook via offline browsing worden bekeken ‘for those underground moments’, schrijft Powerretail.com.

Landenspecifieke webwinkels
De applicatie is bestemd voor klanten van Asos op de Britse thuismarkt. Asos, in het tweede kwartaal van dit jaar voor het eerst goed voor ruim honderd miljoen pond omzet, haalt ruim de helft van zijn tegenwoordige inkomsten buiten de UK. Het bedrijf bezorgt in ruim tweehonderd landen en opende een jaar geleden landenspecifieke webshops in de Verenigde Staten, Duitsland en Frankrijk. Het bedrijf voegde daar de afgelopen maanden dedicated sites voor de Spaanse, Italiaanse en Australische markt aan toe.

Betalen met iDeal
Matt Hiscock, hoofd internationale verkoop bij Asos, zei eind mei op de Affiliatedag dat Asos iDeal gaat implementeren als betaalmethode voor Nederlandse shoppers. Dat zal vermoedelijk nog tot begin volgend jaar duren.