Twinkle | Digital Commerce

Marks & Spencer bouwt eigen multichannelplatform

2017-11-08
180101
  • 1:13

Marks & Spencer is gestart met de bouw van een nieuw digitaal platform en e-commerce systeem. Dit nieuwe platform staat centraal in de ambitie van het bedrijf om de multichannelverkoop op te schroeven naar 1 miljard pond in 2014.

De retailer heeft al eerder laten weten dat het wil groeien van 500 miljoen pond naar tussen de 800 miljoen en 1 miljard pond in 2014. Om deze doelstelling te behalen, heeft Marks & Spencer het bedrijf SapienNitro nu de opdracht gegeven een nieuwe platform te ontwikkelen. Het nieuwe platform is ter vervanging van bestaande online activiteiten die momenteel worden uitgevoerd in samenwerking met Amazon.

Flexibeler
Met dit nieuwe en volledig eigen multichannelplatform wil Marks & Spencer meer flexibiliteit creëren zodat het bedrijf beter zijn online aanbod kan afstemmen aan de behoeften van de klant, zowel in Groot-Brittannië als in het buitenland.

Laura Wade-Gery, directeur multichannel e-commerce bij Marks & Spencer, zegt in een bericht op Internetretailing.net: ‘We hebben een zeer succesvolle partnership met Amazon, maar om onze multichannelambities waar te maken, zullen we een eigen platform moeten bouwen en beheren. De expertise van SapienNitro wat betreft klantervaring op het gebied van multichannel gekoppeld aan een sterk inzicht van ons bedrijf en merk, maakt dit bedrijf tot de juiste partner om ons te helpen ons multichannelaanbod naar een hoger niveau te tillen.'

Bron: Internetretailing.net