Best Buy, de grootste elektronicaketen van de Verenigde Staten, doet vanaf deze week iedere werkdag een product in de aanbieding op zijn website. Shoppers kunnen zich inschrijven als nieuwsbriefabonnee om de deals dagelijks in de mailbox te ontvangen.
Best Buy maakt op zijn homepage prominent melding van de entree van dagdeals. Het fenomeen dagdeals is niet nieuw onder onlineretailers, getuige onder (veel) meer de Lunchbreaker van Wehkamp.nl en de dagdeals van Bol.com. Anders dan die pure internetverkopers sluit Best Buy één van zijn winkelkanalen, het fysieke, af van de stuntuitverkopen.
Ratings en reviews
Met een webomzet van 2,5 miljard dollar bezet Best Buy de elfde stek in de Top 500 Guide van de Amerikaanse vaktitel Internet Retailer. Het bedrijf timmert sinds vorig jaar ook in Groot-Brittannië aan de weg. Sinds deze week kunnen bezoekers van Bestbuy.co.uk performance related feedback geven in de webwinkel. De keten sloot een samenwerking met Revoo Reputation om de ratings en reviews aan te kunnen bieden.
Best Buy Europe
Best Buy heeft nog altijd de ambitie om het Europese vasteland te betreden, getuige althans de bedrijfsbeschrijving onder het persbericht over de samenwerking met Revoo: ‘The new venture (Best Buy Europe, red.) is designed to accelerate the development of Carphone Warehouse's retail proposition and to introduce Best Buy stores across Europe, beginning in the UK in spring 2010.’
Media Markt
Als Best Buy het Kanaal oversteekt, een kans die er volgens The Financial Times niet groter op is geworden, stuit het op een grote concurrent in Media Markt. Die keten wil zich ook online als prijsvechter gaan positioneren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Best Buy gestart met web only dagdeals
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.