Twinkle | Digital Commerce

Amazon verbergt productcategorieën in nieuw design

2017-05-27
283246
  • 1:41

Amazon heeft een kleine groep klanten kennis laten maken met een nieuw design voor zijn website. Op de homepage zijn productcategorieën verborgen. De vormgeving voedt speculaties over een snelle entree van Amazon’s eigen tabletcomputer.

Less is more, zal Amazon gedacht hebben bij het herontwerp van zijn website. In de nieuwe vormgeving, die nog niet definitief is, zijn de productcategorieën verdwenen van de homepage. Er is meer witruimte en de kleurstelling is zachter, waardoor de getoonde producten er juist meer uitspringen:



Shop by Department
De productcategorieën worden zichtbaar via na een muisbeweging over de button Shop by Department, zoals de volgende afbeelding illustreert:



Productpagina
Weblog The Next Web publiceerde ook de volgende screenshots van Amazon's nieuwe design, die het van een testpersoon kreeg toegestuurd. Te zien zijn achtereenvolgens een productpagina en de entreepagina's van de Kindle Store en de MP3 Store.







Eigen tablet
Bij het site-design heeft Amazon rekening gehouden met de groeiende populariteit van tabletcomputers. De grootste webwinkelier van de wereld beschikt al sinds mei vorig jaar over een winkelapplicatie voor de iPad, maar wil zijn voorsprong op de concurrentie vergroten met de lancering van een eigen tablet. Na e-reader Kindle wordt dat Amazon's tweede eigen hardware product.

Producten en digitale content
Berichten over de lage prijsstelling van de tablet bevestigen dat het niet zozeer het apparaat zelf is waar Amazon aan wil verdienen, als wel de producten die het via het device kan slijten; Amazon verlaagt de drempel om mobiel fysieke producten te kopen en opent de deur voor nieuwe inkomsten uit digitale content.

3 tot 5 miljoen tablets
Forrester Research becijferde dat Amazon dit jaar nog 3 tot 5 miljoen tablets kan verkopen. Aangenomen dat het apparaat nog voor het holiday shopping season op de Amerikaanse markt komt en niet meer dan 300 dollar gaat kosten. Ter vergelijking: concurrent Apple verkocht tot op heden ongeveer dertig miljoen iPads.