Uitverkoopinnederland.nl is een nieuw koopjesplatform waar modewinkels hun kleding kunnen slijten. Voor een vast bedrag per jaar mogen de winkeliers zoveel producten plaatsen als ze willen, mits ze zijn voorzien van aantoonbare korting.
Perry Pieterse stelt dat winkeliers door zijn initiatief ‘maximaal gebruik kunnen maken van internetverkoop met minimale inspanningen’. Uitverkoopinnederland.nl brengt de winkeliers in aanraking met nieuwe kopers, het bedrijf zorgt voor de financiële afwikkeling van webaankopen en het stelt verpakkingsmateriaal ter beschikking aan de winkels: de zogenoemde E-Bags. Door afspraken met PostNL kunnen de winkeliers hun weborders afgeven bij alle servicepunten van die bezorgpartij.
Rendement
Uitverkoopinnederland.nl mikt op kleinere winkeliers met of zonder webwinkel. Pieterse: ‘De enige voorwaarde is dat ze tenminste één fysieke winkel hebben en maximaal een stuk of vijf. Je ziet vaak dat deze ondernemers maar moeilijk gevonden worden op internet, omdat mensen buiten de gemeente hun naam niet kennen. Ze investeren relatief veel in site en/of shop, maar het rendement is klein. Door de schaal van ons platform kunnen ze bij meer consumenten onder de aandacht komen.’
Onder de adviesprijs
Winkeliers krijgen voor 350 euro per jaar de mogelijkheid ongelimiteerd producten te plaatsen op het platform van Pieterse, mits de artikelen onder de adviesprijs worden aangeboden. Het uploaden doen de winkeliers zelf, met behulp van een programma dat Uitverkoopinnederland.nl ter beschikking stelt.
Eind deze maand live
Uitverkoopinnederland.nl biedt plaats aan verkopers van dames-, heren- en kinderkleding, sieraden, accessoires en zonnebrillen. Op het moment van schrijven is het aantal aanbieders nog erg beperkt. Pieterse: ‘Inmiddels hebben zich 13 winkeliers gemeld, maar die staan nog niet allemaal online. Dat moet eind deze maand wel zo zijn. Vanaf dan kunnen consumenten kopen op onze site.’
Marge
Behalve het vaste abonneebedrag houdt Uitverkoopinnederland.nl per order ongeveer anderhalve euro aan bruto marge over, aldus Pieterse. Het geld wordt ingehouden van het bedrag dat webwinkeliers gestort krijgen van de derdenrekening, die door een stichting wordt beheerd: ‘Als de bedenktermijn voor de klant voorbij is, krijgen de winkeliers het bedrag overgemaakt', aldus Pieterse.
Via het platform http://www.uitverkoopinnederland.nl maken winkeliers gebruik van online verkoop van hun collectie. Zonder gecompliceerde extra werkzaamheden en kosten van een eigen webshop kunnen aangesloten winkeliers hun collectie 24 uur per dag online aanbieden. Het platform uitverkoopinnederland.nl draagt zorg voor alle financiele en administratieve handelingen. UINNL bied tegen geringe extra kosten de service voor fotografie en publicatie van alle aan te bieden artikelen.
@Perry Pieterse: veel van wat je zegt staat toch ook in het artikel? Beetje jammer, deze schaamteloze plug.
Geweldige site, goede service en klantvriendelijk!
Onlangs heb ik als consument via deze site een paar geweldige laarzen weten te bemachtigen, terwijl het eigenlijk nog niet mogelijk is om online te bestellen.
Aangezien ik die laarzen zo graag wilde hebben en niet kon wachten tot eind juli, heb ik een mail gestuurd met de vraag hoe ik eventueel toch aan deze laarzen kon komen.
Ik kreeg vrij snel een mail terug van Perry Pieterse van Uitverkoopinnederland.nl en hij had voor mij 2 opties: óf hij zou ze opsturen óf ik kon ze in een winkel in Oosterhout ophalen.
Ik koos voor het laatste omdat ik ze dan meteen kon passen en live aanschouwen.
Was zeer tevreden over de gang van zaken.
Kortom, a winner in my book!