Twinkle | Digital Commerce

Asos boekt 160 procent internationale omzetgroei

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:16

Asos boekte het afgelopen kwartaal 160 procent meer omzet uit buitenlandse verkopen dan in april, mei en juni vorig jaar. Na de opening van webwinkels op de Amerikaanse, Franse en Duitse markt komen veruit de meeste inkomsten van de buiten de Britse thuismarkt.
 
Asos, pure player in fashion, zag 57 procent van zijn totale omzet uit international sales komen in het afgelopen kwartaal. Ook in de thuismarkt boekte Asos een omzetplus, maar in de UK groeit het bedrijf met een omzetplus van 15 procent niet sneller dan de markt.

In totaal wist Asos de afgelopen drie maanden een omzetgroei van 69 procent te genereren met zijn retailactiviteiten, goed voor 104 miljoen pond. Hieronder vindt u de cijfers (meer hier). Te zien is dat de post ROW, wat staat voor Rest Of the World, met 353 procent is gegroeid:



Landenspecifieke sites
Asos, 'The world's biggest wardrobe', bezorgt in ruim tweehonderd landen en opende afgelopen najaar landenspecifieke webshops in de Verenigde Staten, Duitsland en Frankrijk. Het bedrijf zal nog dit jaar dedicated sites beginnen voor de Spaanse, Italiaanse en Australische markt. Dat zei Matt Hiscock, hoofd international verkoop bij Asos, eind mei op de Affiliatedag.

Betalen met iDeal
Hiscock meldde op de Affiliatedag ook dat Asos iDeal gaat implementeren als betaalmethode voor Nederlandse shoppers. Dat zal vermodelijk nog tot begin volgend jaar duren.