Mashable benoemt zeven bedrijven in de voorhoede van de iPad-golf, retailpartijen die het apparaat op een unieke en innovatieve manier exploiteren. Door de iPad in hun bedrijfsprocessen te integreren, willen ze merkloyaliteit scheppen, sales genereren en/of klantervaringen verrijken.
1. Customization kiosks
Hoe vaak maakt u als consument eigenlijk gebruik van een elektronische zuil in een winkel? Waarschijnlijk zelden. De zuilen zijn doorgaans traag en omvangrijk. Things Remembered, een personalized gift store, is een van de eerste retailers die consumenten de mogelijkheid biedt om eigen cadeaus te ontwerpen via in-store iPads. Deze 'customization kiosks' zorgen voor een positieve winkelervaring.
2. Pre-flight entertainment
Wachten is bij de Delta terminal op het JFK vliegveld niet meer zo vervelend. De luchtvaartmaatschappij heeft namelijk bijna 140 iPads geïnstalleerd bij de gates, zodat passagiers eten en drinken kunnen bestellen of gebruik kunnen maken van digitaal entertainment. Er zitten op de iPads geen tijdrestricties of verplichtingen wat betreft minimumbestellingen, waardoor passagiers heel relaxed de wachttijd kunnen overbruggen.
3. Restaurants 2.0
Het restaurant 4food in New York heeft de iPad geïntegreerd in de restaurant dining experience. Zo kunnen gasten bij 4food hun bestelling selecteren via iPad-hosted menu’s en ook hun orders aanpassen via deze apparaten op hun tafel. 4food is een van de eerste restaurants die op een dergelijke manier gebruikmaakt van de iPad, maar waarschijnlijk volgen er snel meer.
4. Creëren van locale connecties
De retailer in sportkleding City Sports maakt gebruik van de iPad door deze te integreren in zijn concept store. Behalve productinformatie inzien, kunnen klanten van City Sports zo ook toegang krijgen tot lokale content, zoals over hardloopclubs of evenementen in de buurt.
5. Complete collecties
J.C. Penney, een van de oudste warenhuizen in de wereld, maakt gebruik van iPads als onderdeel van de ‘findmore experience’. Verkoopmedewerkers bij de vijftig juwelenafdelingen kunnen nu het volledige aanbod van het bedrijf tonen, in plaats van alleen de producten die op locatie voorradig zijn.
6. Digital designing
Puma maakt het voor consumenten mogelijk om via iPads in de winkels zelf sneakers te ontwerpen. Deze in-store iPad stations, genaamd The Creative Factory, verbinden Puma-bezitters over de wereld met elkaar door middel van een app, zodat zij schoenen met elkaar kunnen vergelijken en ervaringen kunnen delen. Dergelijke stations zijn te vinden Europa, Azië en Afrika.
7. Personal concierge
Bij het onlangs geopende Cosmopolitan of Las Vegas hotel wordt de iPad toegepast bij de incheckbalie. Zo kunnen gasten tijdens het registratieproces alvast virtueel de faciliteiten van het hotel ontdekken, evenals restaurants, muziek podia en bars.
Bron: Mashable.com
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
7 voorbeelden van iPad-integratie binnen retail
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.