Twinkle | Digital Commerce

Metro stapt in dagaanbiedingen met SaveMyDay

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:46

Metro heeft een eigen platform voor dagaanbiedingen opgezet: SaveMyDay. Producten en diensten in verschillende categorieën worden gedurende 24 uur tegen tenminste 50 procent korting aangeboden. Metro mailt nieuwsbriefabonnees dagelijks met deals in de buurt.

Met de lancering van Savemyday.nl volgt Metro NRC Handelsblad, dat eerder OneDayOnly en OneDayForHer als dagaanbiedingensites in de lucht bracht. Verschil is dat SaveMyDay minima voor belangstelling hanteert; pas als zich voldoende mensen hebben aangemeld voor een deal, gaat deze door en krijgt de webshopper een voucher. Wat dat betreft is SaveMyDay vooral een couponsite à la Groupon.

Deals in grote steden
Net als bij Groupon moeten leden van SaveMy Day – zij die dagaanbiedingen via de mail ontvangen – aangeven uit welke stad ze deals willen krijgen. Vanaf vandaag kunnen Nederlandse koopjesjagers deals selecteren uit Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht of het hele land:



Regionale edities
De deals zullen ook in de papieren krant worden gecommuniceerd, laat Metro-uitgever Silvio de Groot weten in een persbericht. Interessant is dat het dagblad voor Amsterdam, Rotterdam en de regio Haaglanden aparte edities uitbrengt, waarin de lokale deals een plek zouden kunnen krijgen.

SaveMyDay is overigens al langer live in Chili en Denemarken, waar Metro ook verschijnt.

Metroshop.nl
Webverkoop is niet nieuw voor Metro in Nederland. De krant opende in oktober een voor ieder toegankelijke webwinkel, aanvankelijk alleen met artikelen in de categorieën games & huis & tuin, daarna ook met onder meer boeken, dvd’s en lifestyle-producten. Metro houdt de exploitatie van de op Magento gebouwde webwinkel in eigen hand.

Op moment van schrijven kan alweer een paar dagen niet worden gekocht op Metroshop.nl. De krant is naar eigen zeggen ‘druk bezig onze webshop te vernieuwen om nog meer en leukere producten toe te voegen’.

Club Metro
Metro beschikte ook voor oktober 2010 al over een webshop, voor leden van Club Metro. Gespaarde punten bij (voornamelijk offline) retailers konden in die shop worden verzilverd. De voordeeltjes voor clubleden zijn verleden tijd. Metro schrijft: 'Alle lezers van Metro kunnen nu profiteren van kortingen en meedoen aan prijsvragen. Club Metro leden hebben hun inloggegevens niet meer nodig.'