H&M heeft een nieuwe website voor de Nederlandse markt gelanceerd, waarin de webwinkel van de Zweedse modereus is geïntegreerd. Voorheen moesten webshoppers uit ons land uitklikken naar Shop.hm.com/nl om te kunnen winkelen.
H&M opende zijn nieuwe site al eerder in een aantal andere landen. Nederland, in 2006 het eerste land buiten Scandinavië met een H&M-webwinkel, was nu aan de beurt voor de herlancering. H&M is een van de grootste online verkopers van ons land. Met een webomzet van 80 miljoen euro (2009) bezet het bedrijf de 18e plaats in de Twinkle100.
Zelfde uitstraling
Behalve in de integratie van shop en site heeft H&M geïnvesteerd in winkelbeleving en functionaliteit, aldus woordvoerster Elke Kieft. 'Maar het belangrijkste is toch wel dat de site en de shop geen aparte domeinen meer zijn, en dat ze nu dezelfde uitstraling hebben.'
In een ‘Nieuwe site guide’ legt H&M shoppers uit wat er zoal is veranderd: de vier hoofdthema’s zijn simpele navigatie, meer items, meer inspiratie en nieuwe log-in:
H&M Life
Over de inspiratieve component zegt woordvoerster Kieft tegen Twinkle: ‘Met onze vernieuwde site willen we de bezoekers en klanten een betere fashion beleving bieden. Wij vinden het belangrijk om onze klanten te verrassen en te inspireren. Met H&M Life bieden we de mogelijkheid om heel veel mode-inspiratie op te doen.’
H&M Life lijkt qua thematiek op een modeblad, met interviews en aandacht voor trends en voor wat de sterren zoal dragen. Getoonde producten kunnen direct worden besteld.
Paskamer
De nieuwe site van H&M, dat het afgelopen halfjaar minder winst boekte bij stijgende omzetten (cijfers), is verder onder meer voorzien van een paskamer en de mogelijkheid artikelen uit de papieren catalogus te bestellen aan de hand van artikelnummers. De site wordt land voor land uitgerold in de markten waarop H&M online verkoopt.
Kieft vertelde eerder dat H&M begin volgend jaar de Verenigde Staten wil gaan bedienen online, maar laat weten dat de opening van een Amerikaanse shop inmiddels gepland staat voor het voorjaar van 2012.
Prachtige site maar de functionaliteit is nog steeds waardeloos.
Heb net weer een poging tot winkelen gedaan.
Je kan niet zoeken op prijs, dat ook nog eens. En leuk die paskamer maar je kan alleen het hoofd van het model veranderen, verder zijn de modellen zo dun als stokjes dus geeft het nog steeds geen reëel beeld hoe een item nou bij maat 38 of 40 zou staan.
Spullen verdwijnen tijdens het winkelen of afrekenen nog steeds uit je shoppingbag terwijl ze op de site nog als voorradig staan. Dat is voor mij de grootste reden om niet te vaak bij H&M te bestellen.
(er zijn heel veel webwinkels die dat hebben; Zalando ook) en daar bestel ik ook liever niet)
Want de volgende dag is het artikel er wel weer maar dan betaal je opnieuw de verzendkosten, terwijl de levering soms wel maaaaaanden op zich laat wachten.
Geef mij maar ASOS.
Ik vind het een zeer waardeloze website. De zoekfunctie is zwaar onder de maat, de tekst en afbeeldingen zijn te klein, de indeling is onoverzichtelijk, ik vind er niks aan en word alleen maar gefrustreerd als ik een bezoek aan de website breng. Ben er dan ook klaar mee en zal zeker niks meer bestellen via de H&M website, wat hebben ze de plank misgeslagen zeg, en ik ben echt niet de enige die er zo over denkt.