Twinkle | Digital Commerce

Dag van de Webshop in België trekt 89 webwinkels

2017-11-11
1090715

Belgische consumenten kunnen vandaag met voordeel kopen bij 89 webwinkels die deelnemen aan de Dag van de Webshop. De webwinkels, waaronder ook Bol.com, Freerecordshop.be, Libelleshop.be en Eci.be, betaalden ieder 250 euro voor deelname.

Initiatiefnemers Tom Dupon en Jeroen De Clerck van online-marketingbureau Conversics kwamen op het idee door de Dag van de gratis bezorging in ons land. Die werd op 15 november 2010 voor het eerst georganiseerd door internetondernemers Jeroen Korving en Maurice Buijs. Zij hadden zich weer laten inspireren door Free Shipping Day in de Verenigde Staten.

75.000 kliks naar 563 webshops
Afgelopen november namen 563 webwinkels deel aan de Dag van de gratis bezorging in ons land. Een kleine vijftigduizend bezoekers klikten 75.000 keer uit naar een van de participerende shops (meer over de resultaten). Dit jaar staat een nieuwe Dag van de gratis bezorging gepland, op 17 november.

Doelstelling niet gehaald
Vlamingen Dupon en De Clerck zeiden bij de lancering van hun actie te mikken op 150 participerende webwinkels en zo’n tienduizend koopjesjagende Belgen. ‘Door de grote belangstelling gaan we ervan uit dat we deze doelstellingen ruimschoots halen’, schreven ze op Dagvandewebshop.be. De eerste doelstelling is met 89 participerende shops niet gehaald.

Free Record Shop, Coolblue en Bol.com in België
Tot de deelnemers met Nederlandse wortels horen Freerecordshop.be en Eci.be. Free Record Shop haalde afgelopen jaar ongeveer een derde van zijn webomzet uit de Belgische markt, waar Coolblue (geen deelnemer vandaag) de meest gelauwerde onlineretailer is. Ook Bol.com participeert in de Dag van de Webshop bij onze Zuiderburen. De webwinkel, die zich sinds vorige zomer nadrukkelijker richt op de Vlaamse markt, zendt deze week zijn eerste tv-commercial uit in België: