Twinkle | Digital Commerce

21 juni wordt ‘Dag van de Webshop’ in België

2017-11-11
180101
  • 1:10

Op 21 juni wordt in België de eerste ‘Dag van de Webshop’ gehouden. Tijdens deze dag presenteren honderden webshops een stuntaanbieding die alleen die dag geldig zal zijn. Initiatiefnemers van deze actie zijn Tom Dupon en Jeroen De Clerck van het online-marketingbureau Conversics.

Dupon en De Clerck kwamen op dit idee door de succesvolle ‘Dag van de Gratis Bezorging’ in Nederland en de ‘Free shipping Day’ in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Zij hebben de actie echter breder getrokken en geven de webwinkelier de keus om buiten gratis verzendkosten ook andere aanbiedingen te doen. Zodat webwinkels die al gratis bezorgen of shops die diensten of digitale producten aanbieden ook aan de actie mee kunnen doen.

Deelnemers

Begin juni zal via Dagvandewebshop.be de lijst met deelnemende webshops bekend worden gemaakt. Consumenten die zich via deze website aanmelden, worden de dag voor de ‘Dag van de Webshop’ per e-mail op de hoogte gebracht van de aanbiedingen.

Elke webshop die producten of diensten verkoopt in België kan zich voor de actie aanmelden. Dus ook Nederlandse webwinkeliers, zolang ze maar in België leveren. De kosten voor deelname: 250 euro.   Dupon en De Clerck schatten op zo’n 150 deelnemende webwinkels en 10.000 deelnemende consumenten.

Bron: Desmyttere.be