Twinkle | Digital Commerce

Visa kondigt nieuwe online-betaaldienst aan

2017-10-05
180101
  • 1:28

Het steeds opnieuw invoeren van een creditcardnummer tijdens online-shopping wordt verleden tijd, meldt Visa. Het bedrijf heeft een nieuwe digitale betaaldienst aangekondigd waarmee consumenten met een wachtwoord en 'één klik' kunnen afrekenen, zowel op het web als op mobiele sites.

Deze nieuwe dienst stelt de 1,8 miljoen kaarthouders van Visa in staat door slechts het invoeren van een wachtwoord op verschillende (mobiele) websites te shoppen. Naar verwachting wordt deze nieuwe digital wallet service dit najaar in de Verenigde Staten en Canada gelanceerd.

Wachtwoord
Bij gebruik van de nieuwe digitale portemonnee van Visa hoeven consumenten niet elke keer op iedere website hun creditcardnummer in te voeren, maar slechts eenmaal een wachtwoord. Met name voor mobiele aankopen kan deze dienst uitkomst bieden, aangezien het invoeren van een creditcardnummer op een mobiel apparaat door veel consumenten als onhandig wordt beschouwd.

Extra dienst
Naast de betaaldienst omvat de service een aanbiedingenprogramma waar gebruikers zich voor kunnen aanmelden (opt-in). Eenmaal aangemeld, kan de consument realtime e-mailaanbiedingen ontvangen. Deze aanbiedingen kunnen in de digitale portemonnee worden opgeslagen en op een later moment worden ingezet. Indien een gebruiker geen interesse heeft, dan is opt-out voor deze dienst ook mogelijk.

‘De fysieke portemonnee is vaak een zwart gat voor aanbiedingen en kortingsbonnen. Consumenten bergen deze erin op, maar vaak komen ze er dan niet meer uit, waardoor de aanbiedingen onbenut blijven. Via dit programma ontvangt de consument vriendelijke alerts om hem te herinneringen aan de kortingsbonnen’, zegt Jennifer Schulz, head of innovation bij Visa, in een artikel op Blogs.forbes.com.

Deze nieuwe dienst van Visa is mede het gevolg van recente overnames van het e-payments bedrijf CyberSource en PlaySpan, een bedrijf in virtuele goederen.

Bron: Blogs.forbes.com