TNT Post Pakketservice introduceert vandaag nieuwe bezorgmogelijkheden. Als de consument niet thuis is als een pakket wordt geleverd, kan hij via www.tntpost.nl/ontvangen aangeven waar én op welke dag het opnieuw moet worden aangeboden.
Bij afwezigheid van de geadresseerde laat de chauffeur een bericht achter, waarin de klant wordt geïnformeerd over de mogelijkheden voor de tweede kans. Met een ‘niet-thuis-code’ kan de klant voor tien uur ’s avonds een dag en tijdvak selecteren voor bezorging op hetzelfde adres of voor bezorging bij de buren. Een derde mogelijkheid is het pakket bij een postkantoor te laten bezorgen:
Hoe laat?
Wanneer de klant niets onderneemt, wordt het pakket de eerstvolgende dag (zon- en feestdagen uitgezonderd) op hetzelfde adres opnieuw aangeboden. Via Tntpost.nl/ontvangen kunnen klanten ook zien hoe laat de pakketchauffeur ongeveer langskomt:
'Ontvanger verwennen'
TNT Post Pakketservice kondigde de bezorgprognoses anderhalf jaar geleden al aan. Gerrit Mastenbroek, algemeen directeur van TNT's pakjespoot, noemde de tijdsindicaties destijds een manier om 'de ontvanger te verwennen', hoewel die dáármee nog geen vinger in de pap heeft.
Directe invloed
Voortaan krijgt de webshopper, hoewel pas bij de tweede bezorgpoging, ook directe invloed op de planning van pakketchauffeurs: hij kan voor het eerst kiezen op welke dag hij wil dat een pakket voor de tweede keer wordt aangeboden. Tijdvakbelevering met een bandbreedte van 24 uur dus.
Nieuwe kleine kennisgeving
Onderstaand pdf-document biedt een voorbeeld van de 'nieuwe kleine kennisgeving' van TNT Post Pakketservice aan klanten na een vergeefse eerste bezorgpoging.
En die 'niet thuis code' staat dan op het briefje dat je hoort te krijgen als je niet thuis bent als het pakketje wordt bezorgd? Dat zou wel balen zijn, aangezien de pakketbezorger bij ons dat nooit doet...
Het zou beter zijn als je bij het bestellen al direct kan aangeven waar het bezorgd moet worden. 'Voor 17:00 besteld, morgen in huis', is natuurlijk erg mooi, maar meestal ben ik overdag aan het werk. Als ik direct kan opgeven: lever af bij het post-afhaalpunt (de AH in mijn geval), dan kan ik het savonds al ophalen.
Ik hoop dat TNT nog in een proefperiode met deze bezorging zit?
Pas heb ik namelijk al kennisgemaakt met deze mogelijkheid. Allereerst hadden we de verkeerde niet-thuis-codevan de postcode gehad. Via de orderstatus van de webwinkel gelukkig via een omweg de nieuwe code achterhaald.
Keurig om 21.00 uur ingevuld om zaterdags het pakketje te laten bezorgen... en natuurlijk vinden we vrijdagavond een briefje op de deurmat dat de postbode al langs is geweest. Grrrr...
@Jos dat kan de webwinkel regelen waar je besteld, dat heet namelijk pakjegemak. Hebben wij ook laten invoeren
IK heb een brief ontvangen met Niet-thuis code,maar ik kan geen keuze maken om het pakket opnieuwe te laten bezorgen..Ik ben maandag tot met vrijdag aan werk tot 17:30 uur,ik ben zaterdags vrij.Ik hoop dat ik u voldoende heeft geinformeerd.De afzender is ziggo
B.Bangura
Beste mensen het is leuk dat er een briefje op de deurmat ligt. Met de mededeling dat je met een niet-thuis-code,in kunt logen om de bestelling op een ander tijdstip te laten bezorgen.maar helaas het werkt denk ik in het weekend niet.Dit is vindt ik een kwalijk zaak,ga gewoon weer terug naar het oude manier en die is de bewoner niet thuis lever het dan bij de buren net als vroeger.MIJN GEZEGDE IS HET VOLGENDE AL HET OUDE WAS NOG NIET ZO SLECHT MAAR AL HET NIEUWE IS NIET ALTIJD GOED .
T.Bosch
heeft echt geen zin om hier wat achter te laten
@Nic: verklaar je nader. Bij de buren bedoel je?
Ik denk dat Nic op deze site bedoelt. Het heeft inderdaad geen zin om als consument hier klachten en vragen over bezorging achter te laten. Dit is geen consumentenplatfrom/vraagbaak maar een vaktitel.
Wat een ellende tnt post, ik krijg het niet voor elkaar met die Niet Thuis Code.
Zijn we nu echt allemaal zo dom of maken jullie het nu zo ingewikkeld.
Ik wist niet eens dat dit bestond, werkte het maar!!. Hier zoekt de bezorger net zo lang de buurt af totdat hij een buurman (desnoods een halve straat verder) gevonden heeft waar hij het pakket kan dumpen. Niks tweede bezorging! En dan gaat die buurman net twee weken op vakantie en zit ik zonder pakket. Wat een flut systeem.
Wat een gedoe ik ben al een uur bezig om in te loggen. zo traag dat ik maar steeds de moed op geef. echt waardeloos omdat ik er morgen ook niet ben dus komen ze weer voor niets
Als ouwe knakker vent probeer ik al ruim 'n ½ uur de "niet-thuis-code" ergens neer te zetten maar ouwe knakker gasten zoals ik kunnen de juiste plaats niet vinden en ze gaan net als bij m'n voorgangster (<cite>Emmy) waarschijnlijk ook umsonst komen. Is jammer en geld verspilling!!</cite>
Het kan nog erger!
Pakket ligt in de grijze vuilnisbak bij gebrek aan buren!
Ik woon gewoon midden in een woonwijk met op loopafstand minstens 15 buren!!!
Bij thuiskomst de grijze bak aan de straat gezet omdat de huisvuilophaaldienst de volgende dag komt....................
Ben ik zo dom of is het bij de post niet in orde .Ik krijg de niet thuis code niet ingevoerd even als de datom en de postcodePost doe er iets aan het is al duur genoeg en dan ook nog overgeleverd zijn aan een kwakkelijke dienst.
Ik ben 75 jaar en nog niet zo handig met de computer. Ik ontang vaak pakketjes voor mijn hardwerkende buren en dat gaat altijd goed. Nu ben toevallig even niet thuis, mijn pakktje komt. Er ligt een kaartje in de bus wat ik moet doen om mijn pakketje weer te laten bezorgen. Ik moet naar mijnpakket.nl en dan een nummer intikken... Maar helaas, het lukt niet. Ook de webside "mijnpakket.nl" voor meer informatie brengt geen soulaas. Hoe krijg ik nu mijn pakketje.
Worden deze klachten wel eens gelezen door Post.nl zodat ze de webside kunnen verbeteren en vereenvoudigen.
een heleboeel websites voor niet thuis code nergens aansluiting gevonden wat is dit voor nep service