Op 21 juni wordt in België de eerste ‘Dag van de Webshop’ gehouden. Tijdens deze dag presenteren honderden webshops een stuntaanbieding die alleen die dag geldig zal zijn. Initiatiefnemers van deze actie zijn Tom Dupon en Jeroen De Clerck van het online-marketingbureau Conversics.
Dupon en De Clerck kwamen op dit idee door de succesvolle ‘Dag van de Gratis Bezorging’ in Nederland en de ‘Free shipping Day’ in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië. Zij hebben de actie echter breder getrokken en geven de webwinkelier de keus om buiten gratis verzendkosten ook andere aanbiedingen te doen. Zodat webwinkels die al gratis bezorgen of shops die diensten of digitale producten aanbieden ook aan de actie mee kunnen doen.
Deelnemers
Begin juni zal via Dagvandewebshop.be de lijst met deelnemende webshops bekend worden gemaakt. Consumenten die zich via deze website aanmelden, worden de dag voor de ‘Dag van de Webshop’ per e-mail op de hoogte gebracht van de aanbiedingen.
Elke webshop die producten of diensten verkoopt in België kan zich voor de actie aanmelden. Dus ook Nederlandse webwinkeliers, zolang ze maar in België leveren. De kosten voor deelname: 250 euro. Dupon en De Clerck schatten op zo’n 150 deelnemende webwinkels en 10.000 deelnemende consumenten.
Bron: Desmyttere.be
21 juni wordt ‘Dag van de Webshop’ in België
2011-05-11T15:52:00
2017-11-11
180101
Kortom, NOG een verzamelsite van aanbiedingen waarvan er al duizenden zijn. Vol met winkels die een zogenaamde "ibood" functie hebben..
Zie ik het nou verkeerd of is dit echt niet nieuw meer..
@BL@@T: het verschil met verzamelsites zit hem in het feit dat onze aanbiedingen enkel geldig zijn op 21 juni. Wij zien de "Dag van de Webshop" ook meer als een virtueel event waarop wij webshops (grote en kleine spelers) een platform bieden om in contact te komen met Belgische online shoppers.
Voor online shoppers moet de Dag van de Webshop een verrassende ontdekkingstocht worden doorheen alle webshops die leveren in België.