Twinkle | Digital Commerce

38 procent online-groei voor John Lewis

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 0:58

Het multichannel warenhuis John Lewis heeft onlangs laten weten dat de online-omzet met ruim een derde is gestegen in het tweede helft van het afgelopen boekjaar. Dit meldt een artikel op Internetretailing.net.


De verkoop via Johnlewis.com is met 38,3 procent gegroeid in de afgelopen 26 weken (gerekend tot aan 29 januari) in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, laat het bedrijf weten. In de laatste week van deze periode lag de stijging van de online-omzet wat lager, namelijk op 18,4 procent.

Algehele groei
De totale verkoop van John Lewis vanuit alle kanalen, dus inclusief de ruim dertig winkels, is in dezelfde periode met 7,9 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar (exclusief btw). Daarnaast heeft het bedrijf, over het volledige jaar, de mijlpaal van een half miljard pond omzet bereikt, door recordverkopen in de categorieën huis, mode en elektronica.

Nieuwe records behaalde John Lewis ook op het gebied van klantbezoeken, bestellingen en conversies. Verder lanceerde de warenhuisketen afgelopen jaar zijn eerste tv-campagne voor het promoten van online-shopping op Johnlewis.com.

Bron: Internetretailing.net