Webwinkeliers beklagen zich in De Telegraaf over de prijzen die TNT Post sinds de jaarwisseling rekent. Aangetekende zendingen naar het buitenland zouden fors duurder zijn geworden. TNT Post zegt dat de nieuwe tariefstructuur helderheid moet bieden.
‘Nieuw pakkettentarief irriteert webwinkel’, kopt De Telegraaf. De krant haalt onder meer afstandsverkoper Jos Merk aan, die de prijs voor een aangetekend pakketje naar de VS zag stijgen van 10,45 euro naar 16,15 euro. ‘Ik schrik me kapot’, laat Merk optekenen.
Bijna verdubbeling
Een andere, anonieme pakketverzender zegt jaarlijks zo’n driehonderd pakketten te versturen naar buurlanden, aangetekend en met gebruikmaking van track & trace. De prijs per pakket van 200 gram zou van 7,70 euro naar 14,30 euro zijn gestegen, bijna een verdubbeling dus. Thuiswinkel.org geeft in De Telegraaf aan dat ‘na de eerste signalen’ met leden overlegd zal worden over mogelijke stappen.
Helderheid
Hanne Kluck van TNT Post Pakketservice stelt dat de prijswijzigingen zijn geaccordeerd door de Opta en dat het gros van de webwinkeliers hetzelfde blijft betalen als voorheen. Om helderheid in de tariefstelling te verschaffen is er een scherpe grens gemaakt tussen poststukken die wel of niet door de brievenbus passen. Verder is de onderste gewichtscategorie - van 0 tot 500 gram - bij de pakketten geschrapt en opgenomen in de gewichtklasse tot 2 kilo en worden pakketen van 2 kilo of meer standaard met track & trace geleverd. Kluck: ‘Bij buitenlandse zendingen moest je eerst per se aangetekend verzenden voor track & trace. Dat hoeft nu niet meer. Wie wel aangetekend verzendt, hoeft niet nog apart te betalen voor een handtekening voor ontvangst.’
Duurder uit
Kluck ontkent niet dat sommige pakketverzenders duurder uit kunnen zijn door de nieuwe tarieven: ‘Dat geldt vooral voor webwinkeliers die pakketjes van onder de 500 gram, die net niet door de brievenbus kunnen, aangetekend naar het buitenland verzenden.’
De nieuwe zakelijke tarieven van TNT Post vind u op deze tarievenkaart (pdf) of in het meer uitgebreide tarievenboekje (pdf). Ter vergelijking het vorige tarievenboekje (pdf), dat vanaf maart 2010 dienst deed.
Zijn de formaten van brievenbussen universeel?
Als ze hier niet passen in de brievenbus, passen ze in de VS misschien wel?
#durftwvragen
En dan durven ze zo een prijsverhoging ook nog doodleuk bij je af te leveren met een begeleidende brief die begint met:
We zijn verheugd om u hierbij onze nieuwe prijslijst toe te sturen....
ja dat begrijp ik met die nieuwe tarieven!
Oja TNT.... ik zit nog steeds te wachten op die handtekening voor ontvangst van dat pakket dat ik verstuurd had met de aanvullende dienst: aangetekend met handtekening retour. waarvoor ik geen handtekening ontvangen heb en de helpdesk van jullie me maar niet wil helpen om hem te krijgen!
Ze doen maar lekker bij TNT. We zoeken al langer naar wegen om zending via TNT zoveel mogelijk vermijden. Deze prijsverhogingen zullen onze inspanningen hieromtrent alleen maar vergroten.
Aardige prijsverhoging, gelukkig plakken wij nog Nederlandse gulden zegels op onze pakketten en zijn wij toch soms nog wel 20% goedkoper uit eigenlijk een tip voor iedere MKBer met 30 - 100 pakketten per dag kijk eens op www.postzegelsmetkorting.nl daar worden deze op stickervellen aangeleverd! Ideaal dus!
Wij versturen jaarlijks circa 300 pakketten aangetekend naar Amerika. Het zijn kleine pakketjes van 450 gram maar passen niet door de brievenbus. Vorig jaar was de prijs hiervoor 10.45 en nu moeten wij voor datzelfde pakketje 25.60 gaan betalen. Ja, ja een verhoging van bijna 150%!!!! Al met al dus circa 4500 EURO aan extra kosten. Belachelijk! Zijn nu op zoek naar alternatieven en laten TNT vorrtaan links liggen,
Op de site van Thuiswinkel.org stelt Nico van Essen, voorzitter van de werkgroep Distributie & Fulfilment, dat vooral kleine webwinkeliers de dupe worden van de nieuwe tarieven van TNT Post. Hij zegt:
'Het zijn met name kleine webwinkels die de prijsstijgingen voelen. Bij grotere webwinkels is vaak zelfs sprake van gemiddeld lagere tarieven en een betere prijsstelling voor 2011. Dat hebben we uiteraard te danken aan onze geliberaliseerde markt. Het staat webwinkels natuurlijk altijd vrij om nog eens rond te shoppen en bij alternatieve bezorgers offertes op te vragen.'
Is echt te gek hoor. Met veel producten die goedkoper of net even bij de verzndkosten liggen word het verkopen hiervan zeer moeilijk.
Bij heel veel producten haaktte men al af bij de oude tarieven.
Dan heeft meneer Nico van Essen zijn huiswerk goed niet gedaan. Mijn bovenstaande voorbeeld lijkt mij duidelijk.
Het is erg afhankelijk van het gewicht van de zending. Het tarief tot 500 gram is afgeschaft en nu is alles tot 2 kg gewoon 1 prijs...
Wat momenteel ook speelt is dat TNT Post de zendingen ivm veiligheid niet meer per vliegtuig naar Amerika mag sturen maar dit nu ws per boot doet. Al met al een gemiddelde vertraging van 2 weken.... Zie de site van TNT.
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/pakket.aspx?bnr=HPCM-QL2ZwarePost
Ha, toch wat meer reacties op de GIGANTISCHE prijs aanpassingen van tnt (ja met kleine letters), ook wij hadden de nieuwe prijzen gezien op hun website in 2010, we konden het NIET geloven dat een verzender van pakketten tot 500 gram hier zeer de dupe van is, wij hebben reeds vele artikelen moeten aanpassing, want veel zullen niet meer verkoopbaar zijn in de EU met deze prijsstijging. 2010 verzendtarief pakket tot 500 gram via tnt naar b.v. Zwitserland 6,16 euro NU in 2011 liefst 19,30 euro !!! dus een verhoging van meer dan 300% !!! Diefen zijn het... met ook nog eens een zeer slechte service...
Men reageert veelal alsof we te maken hebben met een monopolist die de markt haar wil oplegt. Maar in tegenstelling tot de postmarkt, is de pakketmarkt vrij genoeg om alternatieven te kiezen. En als het zo is dat de alternatieven geen goede vervanger zijn door ofwel hogere prijzen of lagere kwaliteit, dan heeft TNT pakket wellicht het volste recht haar prijzen te verhogen?
Begrijp me goed, ik had ook liever geen stijging van de prijzen gezien!
@webwinkel: het woord dieven willen wij niet meer tegenkomen in deze reactiepanelen. Laat staan het woord diefen.
Wij zijn een middelgrote webwinkel en een klant van TNT (jaarlijks 100.000 euro aan verzendingen)
Overgestapt vanwege de tariefwijzigingen en de arrogantie waarmee het bedrijf werkt..
Er zijn op dit moment zeer goede alternatieven beschikbaar.
Is het handig om hier de alternatieven te vermelden?
Ik wil die goede alternatieven ook wel eens horen. ik verstuur 500-1000 pakketten per jaar met TNT nu.
welke alternatieven zijn er dan volgens jou, anoniem?
@Arjan redactie Twinkle, sorry hoor lees dan ook even uw eigen tekst Nieuw pakketentarief irriteert webwinkel. Citeren is prima, maar dan wel goed AUB.
Jarenlang via TNT pakketten verzonden. Met een aangepast contract en een zogenaamd scherp tarief. Steeds vaker pakketten zoek en een klachtafhandeling op te janken.
Contract beëindigd en overgestapt naar GLS. Wij verzenden nu voor 1/3 van de TNT prijs met een bedrijf dat klantenservice echt hoog in het vaandel heeft staan! Chapeau!
Wij raden u dus GLS aan!
@Frits: point taken. Het is rechtgezet.
@Gerda; dank je wel, daar kan ik wat mee, ik ga gelijk kijken. 1/3 van de prijs klinkt natuurlijk geweldig incl goede klantenservice
je kunt ook de jongens van DHL Express proberen. Prima service and ze hebben ook nog eens een post product Globalmail Business wat goed werkt
Kreeg ook een nieuw contract. Tarief met 5% omhoog, klopte dat wel? ff gebeld met TNT. Mevrouw vond dat het wel meeviel en het nieuwe tarief klopte.... Op zoek naar een alternatief inderdaad. Iemand nog meer suggesties?
Zoals gezegd ons bedrijf is kort geleden overgestapt op DHL Express Globalmail Business. Het is een product wat DHL Express op de markt heeft gebracht met als doel de internationale post te bezorgen voor hun klanten. Kan erg interessant zijn want de tarieven zijn goed en de moeder maatschappij van DHL is Deutsche Post dus geen kleintje zou ik zeggen. Enige nadeel is dat ze geen T&T hebben maar de zeer lage kosten en snelle doorlooptijd zijn prima
Wij verzenden dus tot volle tevredenheid met GLS (http://www.gls-netherlands.com/).
Wel track & trace, goede service (ook naar de klanten toe) en een scherp tarief. Daarnaast wordt het door een proffesioneel ogend bedrijf bezorgd bij de consument. Ben persoonlijk namelijk niet echt gecharmeerd van een bezorger die zijn privé-auto, waar dan soms ook nog in wordt gerookt, als bezorgauto gebruikt à la Selektvracht (onderdeel van DHL).
Er wordt door medewerkers van de GLS klantenservice ook echt nog moeite gedaan. Zelfs tot aan bellen van de chauffeur aan toe, mocht dit echt nodig zijn! Dus wij adviseren iedereen GLS!
Ook in Belgie zijn de tarieven verhoogd.
Nationaal is geen probleem, maar international zijn de tarieven zodanig hoog geworden, dat dit de doodsteek kan zijn van veel webwinkels.
15 naar buurlanden en 30 rest van Europa is belachelijk.
Voor de buurlanden een stijging van 30% en voor de rest van Europa bijna een verdubbeling.
En echt veel alternatieven zijn er niet want dan moet men meestal al een betaald volume maken.
OK zonder track en trace en ZONDER verzekering is het iets goedkoper maar is niet altijd aan te raden om het op die manier te versturen.
En dit allemaal onder het mome van de opening van de europese markt. In principe zou het goedkoper moeten worden maar zie ieder jaar dit soort prijsverhogingen.
Mischien moeten we toch overschakelen naar een Kiala of zo.
Have fun, Mike
Amerone.be
Er zijn alternatieven, die goedkoper zijn dan TNT, duurt wel 1 of 2 dagen langer: een andere landelijke bekende transporteur met die rode letters op gele vrachtwagens.
IK verstuur geen pakketten meer via TNT.
GLS bezorgt gewoon de volgende dag hoor. Je kan zelfs nog per express voor 09.00 of 12.00 uur de volgende ochtend laten bezorgen!
er zijn alternatieven genoeg. Ik heb eerst via Parcel International met TNT post verstuurd. Dit kon op een gegeven moment niet meer, vervolgens UPS. Echter heeft die verschillende toeslagen, vooral als het een particuliere ontvanger is. Ik verstuur mijn Post via Swisspost in Eindhoven (hebben normale prijzen voor brieven en kleine pakjes) en mijn pakjes via Parcel.nl (die nemen 7 euro voor duitsland en Belgie). Mischien dat iemand hier iets aan heeft. Ik heb destijds gezocht, je hebt ook nog Myshipper, Myparcel, Cheapcargo, DPD, Packs en Flowers en Selektvracht.
Als iedereen nu eens stopt met TNT te versturen !!!!!
Ben je aan TNT gebonden dan is frankeren met guldenzegels een zeer goed alternatief.
Korting tot 30%.
Voor meer info mail mij vrijblijvend.
info@boxenvankees.nl
Groet
Kees
Ik maak mijn keuzes tegenwoordig op http://www.CheapCargo.com. Geen minimale aantallen meer. Nationaal en internationaal en gewoon alles online regelen. Ideaal. Ook ben je niet gebonden aan 1 vervoerder. DPD, DHL, TNT Express, SkyNet staan allemaal op het platform.
@ Leon de Ruijter, die van die guldenzegels vind ik briljant. Dank voor de tip!
Groet, Bob
Lagere tarieven bij TNT !
Als je goed kijkt zijn er ook lagere tarieven !
Aangetekende pakjes tot 10 kg in Nederland, met standaard verzekering tot 500 Euri en Track & Trace.
In 2011 voor 8,05 euro, verzekerd versturen kostte vorig jaar met een Zeker Pakket 8,61 Euro.
Aangezien de meeste pakketten naar Nederland worden verstuurd, is dit een belangrijke verlaging ...
Dit is een reden waarom wij over gestapt zijn naar GLS zij verzenden incl. handtekening voor een veel lagere prijs.
Tja, TNT snijdt zichzelf zo goed in de vingers.
Voor ons was http://www.shops-united.nl/contents/nl/d4.html daarom een logisch alternatief!
Voor de mensen die GLS als alternatief noemen; versturen jullie alleen B2B? Voor zover ik weet komt GLS niet 's avonds of in het weekend voor een 2e levering?
Tja, mensen , maar voor de kleinere webshops (van 200 tot 500 pakketjes per jaar) wil GLS geen interessant tarief afgeven. Ze nemen nog niet eens de moeite om iemand terug te laten bellen. Ik spreek uit ervaring (regio midden nederland) Zelf maken wij nu via een logistiek vervoerder gebruik van de DPD. Alleen internationaal voor zone 5 (overige bestemmingen) is de DPD niet echt interessant, maar daar kan je dan weer TNT voor gebruiken en bv zelf naar postkantoor brengen. Maar het blijft allemaal behelpen, Als kleinere webshop kan je nooit een interessant tarief krijgen. Ronduit belachelijk, want de auto rijdt toch al, en komt vaak enkele gebouwen naast je oook pakketjes ophalen of afleveren.
Wat een slecht verhaal van De Telegraaf. En wat jammer dat Twinkle Magazine de inhoud er van klakkeloos overneemt. Als de verslaggever een paar minuutjes van zijn of haar kostbare tijd had besteed aan het CHECKEN van het verhaal van Jos Merk, dan was hij/zij er achter gekomen dat dit niet klopt. Fout is: "De krant haalt onder meer afstandsverkoper Jos Merk aan, die de prijs voor een aangetekend pakketje naar de VS zag stijgen van 10,45 euro naar 16,15 euro."
Dit moet zijn: van 10,45 euro naar 25,60 euro.
Geen stijging dus van circa 50% maar circa 150%. Het foutief genoemde tarief van 16,15 is voor brienvenbusstukken, niet voor pakketjes. In Duitsland is het tarief voor een pakje naar de VS en alle andere buitenlanden slechts 5,50 (3,45+2,05 aangetekend). Tot 500 gram, priority met track trace. Daarmee is TNT Post in dit geval circa 400% duurder dan zusterorganisatie Deutsche Post.
Prijs is een, maar kwaliteit is iets anders. Met TNT naar het buitenland versturen is vorig jaar een elende gebleken. Pakjes kwamen nooit aan of werden doodleuk als niet geaccepteert weer teruggestuurd, terwijl de adressen klopten en de klant dus maar zat te wachten. Wij gaan het dit jaar eens voor het buitenland eens met DHL proberen.
Dat pakjes met TNT naar het buitenland met track&trace gaan vind ik overigens wel een verbetering. Want het was tot op heden maar een soort van zwart gat als je met TNT een pakje naar het buitenland zond. Dat was echt niet meer van deze tijd.
Overigens moet wel gezegd dat alle pakjesbezorgers naar het buitenland erg fors aan de prijs zijn. DHL kwam laatst voor een pakje naar Australie op 80 euro uit, terwijl het boek zelf minder dan 40 euro kost. Vreemde maat? Daar moeten uitgevers naar mijn mening ook goed naar kijken. Steeds meer gaat via de post, dus stem daar je product ook op af. Dat het door de bus kan of niet en hou daar dan in je prijsstelling ook rekening mee.
Ook wij hebben veel last van de verhoging van de pakket tarieven en zijn ook op zoek naar alternatieven.
We verzenden best veel naar Belgie en dat kost nu veel meer waardoor er een aantal buitenlandse klanten afhaken.
Als alternatief brengen we wel eens bestellingen net over de grens, en dat is een stuk voordeliger!
De sukkels bij tnt hadden beter de tarieven verlagen kunnen.
Dan hadden ze veel meer klanten gekregen nu zoekt iedereen iets anders.
Nu gaan de mensen liever even naar de winkel en laten niks meer opsturen
De oude tarieven vonden de meeste mensen al te hoog en je moet ookal
aangetekend versturen want met pakket post gaat het heel vaak mis
pakket zoekgeraakt of stuk en dan zijn de kosten voor jou.
Dit bedrijf helpt zichzelf omzeep
Gezien het aantal reacties en de inhoud ervan, houdt dit onderwerp de gemoederen nogal bezig. Maar om even het een en ander te nuanceren: wij versturen jaarlijks heel grote aantallen pakketten met alle hierboven genoemde transporteurs. Wij kunnen daarom beschikken over een groot aantal meetgegevens. Afgaand daarop wil ik toevoegen aan de discussie dat ik veel reacties lees waarin het gras van de buren groener lijkt dat het werkelijk is. Het is heel goed om met regelmaat alle verzendopties naast elkaar te zetten en een juiste afweging te maken op basis van de combinatie van te versturen produkt, gewenste dienst en afleverland. Maar ik zou niet al te snel alleen op basis van de doorgevoerde prijsstijging alles bij TNT wegtrekken en onderbrengen bij een alternatieve partij!
Jeroen.
Ik wou per deze graag beleefd vragen of er nog mensen hier aanwezig zijn die een pakket verstuurd hebben naar de VS via TNT nederland-rond de periode van 8 december 2010- waarvan het pakket tot op heden nog niet afgeleverd is bij de ontvanger?
Bij navraag verneem ik dat de paketten verzonden vanaf 9 december per boot naar de VS gegaan zijn ipv transport per vliegtuig omwille de verscherpte controle van de VS uit .
Heeft iemand hier verdere ervaring mee aub en/of ook nog geen fegelverde paketjes?
Ik ben ondertussen bezorgd dat mijn zending namelijk niet meer op de bestemmingplaats aankomen zal .
Het pakket heeft wel een barcode maar is niet aangetekend verzonden omdat de verzendkosten immers al 36 bedraagden.
Alvast hartelijke dank voor jullie antwoorden.
Petra.
Ieder jaar zijn deze prijsstijgingen van tel.
Dus een tijd om alles even te herzien en een balans te maken.
Wij werken al jaren met twee verschillende diensten. De Belgiche Post en TNT Express.En de klant heeft de optie om zelf te kiezen.
We proberen af en toe wel eens een andere oplossing met niet altijd het gewenste resultaat.
Veel hangt af van je verkoopsprijs van het produkt, gewicht en of volume.
Een ander punt is de zekerheid en service.
Sorry, gaat precies iets verkeerd.
Het is niet leuk voor een pakketje met een waarde van 25 euro; 30 euro verzendkosten te moeten rekenen.
Maar helaas is het niet veel anders. Dus ofwel opzoek naar duurdere produkten ofwel meer lokaal en buurlanden viseren.
Wij adverteren steeds meer landelijk en als we een produkt hebben waar we mee concurreren op inetrnational niveau besteden we daar wat meer aandacht aan.
Het verhaal :met een webshop is heel de wereld je klant gaat toch al niet op in de meeste gevallen.
Have fun, Mike
Kleine pakjes ongeacht of deze door de brievenbus kunnen. Lengte x Breedte x Hoogte = maximaal 90cm. Alle bestemmingen buiten Duitsland. Dus ook Nieuw-Zeeland en Timboektoe:
Deutsche Post: 3,45 (Grossbrief)
TNT Post: 17,10
Idem aangetekend:
Deutsche Post: 5,50
TNT Post: 25,60
http://www.deutschepost.de/mlm.nf/dpag/briefe_ins_ausland/brief/index.html
Postkantoorzoeker:
http://standorte.deutschepost.de/Standortsuche?standorttyp=filialen_verkaufspunkte
Naast de schandalige overduidelijk prijsverhogingen hebben ze ook nog een verkapte verhoging toegevoegd. Ze hebben nl de maximale afmetingen van de pakketten verlaagd van 130 cm naar 100 cm (x50x50). Ik verstuur regelmatig kokers van 125 cm en kan deze via TNT alleen nog maar binnen Nederland versturen. Naar het buitenland kan uberhaupt niet meer. Versturen binnen NL kan dan ook nog alleen via Parcy d.w.z. dat ze het pakje ophalen met 2,20 extra kosten. Mocht je denken dat dat wel makkelijk kan zijn en dan ook meteen de rest van de (kleinere) pakjes mee te kunnen geven, dan heb je het mis want die 2,20 euro geldt per pakje. Oh ja, en ze kunnen ook geen afhaaltijd opgeven: de chauffeur kan tussen 8.30 en 21.30 uur komen!!
Gisteren hele dag gewacht. De chauffeur kwam uiteindelijk om 19.30 uur en dus kan ik vandaag nog eens naar het postkantoor om de rest van mijn bestellingen weg te brengen!!
GLS neemt overigens ook alleen pakjes aan tot 120 cm. DPD wel tot 175 cm. Of de TNT wel platte pakketten aanneemt van 60x60 cm moet ik ook nog gaan ervaren!
Je kan je klacht ter signalering neerleggen bij de Consumentenbond, e-mailadres: alarm@consumentenbond.nl
Hopelijk gaan zij druk uitoefenen op TNT Post. Van de overheid (OPTA/NMa) hoeven we niks te verwachten.
Reactie op vraag Petra mbt het niet afleveren van pakjes verzonden naar de USA. Ik heb zojuist een uur besteed aan het invullen van klachtenformulieren op de website van TNT post. Tussen 29 nov 2010 en 7 dec 2010, heb ik 11 pakketten naar de USA gestuurd. Hiervan 7x aangetekend. Tot op heden is geen enkel pakket aangekomen op de plaats van bestemming. Een probleem dat overigens vanaf 1 januari 2011 niet meer zal optreden. Een tariefstijging van Eur 10,45 naar Eur 25,60 betekent dat er geen koper meer bereid zal zijn deze kosten te betalen..... Zelfs als ik stop met aangetekend verzenden moet ik nog steeds Eur 17,10 betalen. Dit soort absurde stijgingen met als argument dat dit duidelijker is voor klant gaat er bij mij niet in. Wat mij betreft heeft de directie van TNT post de koude douche verdient voor een uitzonderlijk wanprestatie!
Beste Petra,
Ook ik heb een aantal pakketten rond de genoemde periode aangetekend verstuurd en ook deze zijn niet aangekomen :(
Hopelijk zijn ze niet helemaal verdwenen....
ook ik heb 5 pakketten op 1 december aangetekend naar US verstuurt en to op heden is er nog niks afgeleverd. Zojuist navraagformulieren opgestuurd maar TNT kennende zal dit zeker 1-2 maanden duren.....
Ik verstuur zo een 2000-2500 paketten met de TNT en dat gaat meestal goed maar het grootste probleem met deze totale verandering van de versturing van pakketten zit bij mij in de afmetingen. Was het voorheen tot 130 cm lengte is het nu tot 100 cm. En er is ook geen oplossing om deze op een andere manier te versturen, ik verstuur ongeveer 100-150 pakketten met lange stangen 130cm en daar is op dit moment geen mogelijkheid voor en gaan wachten totdat dit thuis opgehaald wordt, daar begin ik niet aan. Ik hoop dat er een oplossing bij de TNT komt omdat zij toch de meeste innamepunten hebben. Ik moet wel zeggen dat er door de TNT wel wordt meegewerkt om een passende oplossing te vinden.
Hartelijke dank aan Eric T, Menno en Jacob,ik was toch opgetogen om reactie te krijgen en te lezen,bedankt, Het doet ook goed het er hier over te kunnen hebben wnat ik denk er elke dag gewoon aan " zou de zending vandaag arriveren...?" Het pakje dat ik dezelfde dag verstuurd had naar Duitsland is een 2tal weken terug wèl afgeleverd overigens via TNT.
Ik ben het niet gewoon dat dit gebeurd, tot voor kort verstuurde ik steeds mijn zendingen naar de VS via de Post in Belgie,omwille van mijn verhuis naar Nederland bedacht ik het via de Nederlandse post te verzenden, nooit had ik gedacht dat het niet net zo vlot en evident zou gaan als steeds. Ik heb nog nooit meegemaakt dta een zending niet afgeleverd werd in de VS of binnen Europa via de post Belgie.
Het is een duur probleem en ik vraag me af of iemand enig idee heeft van het distributieproces, weet iemand eventueel te zeggen hoe lang onze zendingen per boot onderweg dienen te zijn of waarom het zo lang duurt en hoe het komt dat er zoveel problemen zijn momenteel?
Bij TNT post wagen ze zich niet aan een antwoord hierop en worden mijn vragen erover afgewend met de mededeling dat het slechte weer en de nieuwe verscherpte controle te VS hierdoor de oorzaak zijn maar het kan toch niet dat niemand kan vertellen waar onze pakjes zijn? Dit gaat over veel geld alles samen...Veel meewerking bij TNT ondervind ik niet, "een officieel onderzoek kan maximaal 3 maanden duren"...ik heb betaald voor een dienst die niet fverricht is en ik kan de klant moeilijk zeggen dat het maximum 3 maanden duren zal voor ik weet waar zijn bestelling (heen) is. En zo is het bij iedereen denk ik he?
Ik hou ondertussen de duimpjes op voor iedereen die in eenzelfde situatie zit...laat het maar goedkomen natuurlijk.
met vriendelijke groet,petra
HOERAAA ....ik mag het goede nieuws brengen als dat mijn zending
die op 8 december 2010 vertrokken was naar de VS via TNT eergisteren afgeleverd is op het afleveradres! Ik ben er bijna zeker van dat de zendingen van Eric, Menno en Jacob naar de VS nu ook spoedig zullen afgeleverd worden hèèl binnenkort, ik blijf zeker de duimen ophouden voor iedereen!
beste groetjes,petra
He mensen hebben jullie ook al iets vernomen van de dhl actie
voor internationale webshops?
deze moeten zeer interressant wezen hoorde 8,95 voor zending naar DLD tot 31,5 KG
Naar aanleiding van de absurde tariefsverhoging (en de slechte voorlichting hierover) voor kleine pakketten naar het buitenland, heb ik een klacht ingediend bij TNT. Ik kreeg de volgende dag een begripvolle meneer aan de lijn . Er zou in mijn geval (ik verzend zo'n 1000 pakketjes per jaar) naar gekeken worden en ik zou de zelfde week nog teruggebeld worden door een accountmanager. Het is nu 2 weken later (nog gemaild oveer dit voorval) , maar niets gehoord. Zo gaan ze met een goede klant om!
Ik heb tevens een mail naar de belangrijkste fracties van de tweede kamer gestuurd en ze gewezen op de absurde tariefsverhogingen. Alleen van Groen Links en CDA een reactie gehad, het CDA heeft middels dhr Koppejan inmiddels wel vragen hier omtrent aan vertegenwoordigers van TNT gesteld. TNT zou met een nadere verklaring komen. Afhankelijk van de uitkomsten zouden er schriftelijke vragen gesteld kunnen worden.
De overige aangeschreven politieke partijen vinden het blijkbaar niet nodig om op mijn klacht te reageren.
Ook hen ik een klacht ingediend bij de OPTA via consuwijzer.nl , de reactie:
OPTA heeft onlangs de wijzigingen, nieuwe tarieven goedgekeurd. De tarieven voldoen namelijk aan de wettelijke eisen. OPTA kon dus niet anders dan de tarieven goedkeuren.
De regels zijn gemaakt door het ministerie van ELI. Volgens deze wettelijke eisen mogen de prijzen van bepaalde mandjes van diensten niet méér stijgen dan de algemene consumentenprijsindex. Binnen deze mandjes mag TNT Post de prijzen vrij verhogen of verlagen, zo lang het totaal van het mandje niet te veel in prijs stijgt. OPTA heeft dit onderzocht en het bleek dat de nieuwe tarieven hier aan voldoen.
OPTA heeft wel aan het ministerie van ELI gemeld dat TNT Post met deze regels de prijzen van sommige diensten heel hoog kan maken. Dat geldt nog eens extra als TNT Post een dienst laat vervallen en vervangt door een nieuwe dienst. Die nieuwe dienst telt dan namelijk niet mee in de prijsstijging van het mandje. TNT Post kan die nieuwe dienst dan zo duur maken als ze zelf wil. OPTA heeft met ministerie gevraagd de regels aan te passen. Het ministerie is daar ook al mee bezig. Het voorstel voor de nieuwe regels ligt momenteel bij de Tweede Kamer. De nieuwe regels hebben trouwens geen invloed op de tarieven die nu gelden. Daar is dus niets meer aan te doen.
Zo zie je, de belangen van de kleine ondernemer worden nauwelijks serieus genomen.
Jan-Peter (en alle anderen),
Heb je ooit een andere vervoerder overwogen? Er loopt nu een mooie introductieactie voor kleine pakketten bij DHL.
Het checken waard!!
Kijk hier eens: www.mkbeasydesk.nl/postactie
Heel veel succes!
Ook wij zaten met de gewijzigde tarieven van TNT pakketpost, maar wat velen van jullie misschien niet weten is dat de postdivisie van TNT een nieuw product heeft gelanceerd waarmee je ook kleine pakketjes (tot 2 kg) internationaal kan verzenden (desgewenst ook met track&trace en/of aangetekend).
dit is wel een contract product (staat niet in het tarievenboekje), dus je zal even contact moeten opnemen met een accountmanager van TNT Post en informatie moeten opvragen over het product "Parcel Mail" (varianten standard, priority (sneller) en Extra (track&trace, aangetekend))
uit het artikel:
"De prijs per pakket van 200 gram zou van 7,70 euro naar 14,30 euro zijn gestegen, bijna een verdubbeling dus"
met het voorstel dat wij hebben ontvangen zou een aangetekend pakketje van 200 gr binnen de EU ruimschoots minder gaan kosten dan genoemde 7,70 (wel op basis van een minimaal aantal pakketjes per aanlevering en een minimale jaaromzet in de productgroep)
Hoop dat iemand hier wat aan heeft
Zelfde probleem als o.a. de Galantarie(13 jan). De nieuwe maximale afmeting is een probleem(max. 1 meter). Hoe verstuur je nu nog een pakket wat langer is? Ook de nieuwe tarieven zijn schandalig. Ook wordt er maar raak ingevuld(door Wie?). Ik verstuur een flink pakket, 99,5 cm hoog en ca. 35 cm rond. Kijk ik op Tracktrace, staat er formaat 106,5 x 67 x 235 cm!! Hoe kan dit in godsnaam?
HET IS GEWOON SCHANDE,IK BEN THUIS KOMEN TE ZITTEN,MIJN GROTE HOBBY IS HET VERZAMELEN EN DUS OOK RUILEN VAN BEPAALDE POPPEN...EERST BETAALDE JE VOOR EEN VERZEKERDE ZENDING 8,61,NU DUS 13,55 VOOR DEZELFDE VOORWAARDEN.
MAAR IS HET PRODUKT ZOEK,MOET JE ALLES KUNNEN WEERLEGGEN EN DAN EEN GEDOE,IS HET STUK,JA DAN IS HET NIET DE SCHULD VAN TNT,KRIJG JE NOG GEEN ZAK TERUG.DIE GASTEN KUNNEN NIET LEZEN,OF ER NU "FRAGILE" OF "BREEKBAAR"OP STAAT,GOOIEN GAAT SNELLER...EEN EXCUUSBRIEFJE EN KLAAR IS TNT.EEN AANGETEKENDE BEN JE MAAR VERZEKERD VOOR 46,= EURO,KOST NU I.P.V. 7,00 8,05,IS NOG TE DOEN.
NU DE SERVICE NOG OMHOOG,MAAR DAAR GELOOF IK DUS NIET MEER IN,ENFIN DE BONUSSEN ZULLEN WEL WEER STIJGEN TEN KOSTE VAN DE BURGER.
GEEN STAATSBEDRIJF MEER HE,DUS EEN MONOPOLIE POSITIE.
Ik vindt het wel meevallen,Ik betaalde vorig jaar zo'n 24000,00 euro aan verzendkosten.Het wegvallen van de 500 gram pakjes is niet zo erg,als je de klant laat weten dat er nog voor 1.5 kilo meekan dan kopen ze er meestal nog wat bij.van 10 euro naar 17 euro is dan nog wel te doen.Hoef je niet te prutsen om onder de 500gram te blijven.Wat wel insloeg als een bom bij me is de kleinere maat voering van 1 x0.5x0.5 meter,dat kost me de kop.Ik ben nu aan het zoek voor een andere vervoerder.TNT is afgedaan voor me.
Mensen,
Ik werk nu sinds Januari met DHL
heb voor pakketten naar het buitenland
2 oplossingen met Track en trace de DD variant
en voor zendingen zonder Track en trace
hebben ze een global mail oplossing
mogen pakketten ongeacht de grote van de doos tot 2 KG mee
kosten varierend van 0,78 cent tot 2,17
misschien voor andere mensen ook een idee
Wij versturen steeds vaker pakjes duur met TNT naar Duitsland. Liever laten we ze in een Duits postkantoor afgeven. Echter... we zitten zelf te ver van de grens (Friesland) om dit zelf te verzorgen. Zijn er bedrijven die dagelijks rijden naar een postkantoor in Duitsland om post af te geven?
Om geld te besparen kijk ik zelf altijd op de prijsvergelijkingssite voor pakjes/pakketten: www.pakjeopsturen.nl
Een handige website met de actuele prijzen van de grote verzenders, dus nooit meer teveel betalen. Ik was zelf hoogst verbaasd over de verschillen tussen de aanbieders onderling, soms honderden euro's. Blij dat er nu iets van transparantie is.....
Voor sommigen is prijsverhoging van verzending ook aanleiding om hele logistieke proces te heroverwegen. Eventueel uitbesteden aan fulfillment partij heeft vele voordelen... waaronder meeliften op grote contracten met vervoerders, en keuze in vervoerders.
Voorbeelden zijn legio, maar denk bijvoorbeeld aan:
http://www.ewarehousing.nl
http://www.s-h.nl
(of google even op de term "fulfillment")
@ CORINA
heeft dat thuis komen te zitten toevallig iets te maken met een verhoogde bloeddruk?
Als ik de reacties lees denk ik niet dat de TNT het nog lang gaat maken. Maar is het niet zo dat er voor de TNT goede alternatieven zijn? Ik heb voor een werkgever in het verleden een webshop opgezet en toen de distributie via GLS geregeld. Dat was prima! (was wel enkel voor binnenlandse zendingen)
GLS juist voor de pakket zendingen naar het buitenland! Tarieven zijn veel gunstiger, dienstverlening is net zo goed, inclusief track & trace. Leveringen naar Belgie duren 1 dag (http://www.laptoptassen-online.be). Leveringen naar Duitsland in de regel 2 dagen (http://www.swissgear-wenger-taschen.de)
Ik woon in China en ik ben het helemaal zat, de pakketten die worden verstuurd via PostNL/TNT komen vaak niet aan, het is schandalig!
"Ja sorry we kunnen het niet meer vinden" is vaak het antwoord... Ik ben woest geworden aan de telefoon, elke keer weer het zelfde liedje.
De groeten!
Ik ga mij steeds meer ergeren aan de post. ik zit al een tweede dag op een rij te wachten op een pakket en het komt maar niet. Dankzij de bezorgtijden van 8.30 tm 21.30 kan ik geen kant op.
2 producten op 1 dag bij een winkel besteld vorige week, 1 kwam zaterdag de ander ?????? De pakketten hebben n.b. een eigen track & trace nr.
ik wil weer ptt!
"De kleine webshops zijn de dupe". Helaas zijn dat de shops die hard moeten werken voor weinig en dus niet nog eens kunnen verliezen op verzendkosten. Maar helaas zal dat nooit veranderen.
Wij versturen al sinds 2008 met DPD via http://www.transpedia.nl
PostNL is naar onze mening niet klantvriendelijk. Als je in hun ogen weinig pakketjes hebt, dan kappen ze je al af.
Wij hebben slechte verhalen gehoord over GLS met versturen naar particulieren. Vandaar een week proef gedraaid met DHL. Kosten worden redelijk, echter werden in 1 week tijd 2 pakketjes niet afgeleverd binnen 2 dagen waardoor wijzelf (of de klant) 8,- extra moesten betalen. Dus om kosten te besparen waren we nog duurder uit.
Helaas gaat PostNL ook sterk achteruit met de brievenbuspost. Vooral het afleveren ervan. Als iemand daar een alternatief voor heeft dan horen we dat graag!
Ook schandalig dat track&trace zoveel extra kost bij kleine pakketten. De voornaamste reden waarom zoiets handig is voor ons, is het opvangen en beantwoorden van vragen van klanten bij wie het pakketje te laat arriveert. Als de pakketten, zeker in het buitenland, volgens opgave bezorgd zouden worden, zou t&t niet nodig zijn. We moeten dus 5 tot 10 euro betalen extra betalen om onze klanten goed te woord te staan voor het geval het postbedrijf zijn werk slecht doet...
Klanten van een webshop willen lage verzendkosten, dus doorberekenen kan bijna niet.
Ik heb een contract bij Postnl (Mijnpost) voor meer dan 1000 pakketten per jaar. Ik heb ook zitten rekenen en kwam tot dezelfde conclusie als jullie. Ik betaal 1.30 euro per collie, 3,97 per zending = 5.27 euro, daarop nog eens 17 cent per kilo. En dat alles ex de btw. Een pakket van 10 kilo komt dan op 6.97 ex. de btw, terwijl de consumentenprijs 6,75 incl. de btw is. Die 10 kg komt op 8,43 euro incl. de btw. Dus ik ben veel duurder uit. Ik heb eens zitten tellen maar het kost mij ongeveer 150 euro per week wat ik extra betaal. Wat betreft de btw. Als je gewoon een bonnetje hebt dat je 6,75 euro hebt betaald (als consument) dan is dat incl. de btw. en die btw kan je gewoon opvoeren. Ik ga morgen gelijk naar Postnl bellen want ik vraag me af wat het voordeel is van dit contract. Ik voer het zelf in, ik label de dozen en breng ze ook nog eens naar hen toe. Als ik het pakket gewoon aan de balie breng heb ik geen handelingen vooraf en dat scheelt ook nog eens tijd.
Ik heb ook een contract gekregen van DHL zakelijk. Daar betaal ik 5 euro ex. de btw tot 10 kg. Incl. de btw is dat iets van 5,25 euro. Maar als ik op de site kijk zie ik dat je als consument al vanaf 4 euro tot 4.50 euro kan verzenden. Wat is in hemelsnaam het voordeel om een contract te hebben?
Wij verzenden onze biologische producten al vanaf het begin met myparcel. Je kan qua gewicht meer verzenden met een aannemelijk lager bedrag. Het wordt wel door Postnl aangeboden maar als webwinkel ben je klant bij myparcel. Wat ons betreft echt perfect.
Wij verzenden onze producten tegen haaruitval via MyParcel (PostNL). Via DHL vind ik een moeilijke keuze omdat ik het idee heb dat dit minder professioneel staat naar de klanten toe. In het weekend wordt de auto misschien gebruikt om met de honden naar het strand te gaan en de maandag daarop liggen jouw pakketten tussen de haren en het zand. Wel zijn ze een stuk goedkoper dus het is een moeilijke keuze.