Twinkle | Digital Commerce

Twinkle viert vijfde verjaardag met vijf gasthoofdredacteuren

2017-05-27
11811181
  • [nieuws]
  • 2:01

Op 6 december aanstaande viert Twinkle zijn vijfde verjaardag met een speciale uitgave. Voor de gelegenheid zijn vijf online-retailers gevraagd als gastredacteur op te treden. Met elk een specifieke invalshoek zijn zij concreet over e-commerce.

‘Twinkle heeft in de afgelopen vijf jaren een stormachtige ontwikkeling doorgemaakt, samen met de vele ondernemers die in de e-commerce branche actief zijn’, stelt hoofdredacteur Marieke Verdonk. ‘We stellen ontwikkelingen ter discussie, laten zien wat er gebeurt in de markt, brengen en beschouwen het nieuws, kortom alles wat je van een onafhankelijk journalistiek vakmedium mag verwachten.’

Uniek platform
Door met beide benen in de praktijk van de nieuwe bedrijfstak te gaan staan, is Twinkle in de vijf jaar van zijn bestaan uitgegroeid tot een uniek platform met het tijdschrift, de website en de vakevents. Op de verschillende terreinen van het vakgebied geldt Twinkle als autoriteit en weet het ondernemers en professionals te binden.

E-commerce experts
Juist daarom treden vijf e-commerce experts als gastredacteur op voor de samenstelling van het speciale verjaardagsnummer. Zo heeft Paul Nijhof, CEO van Wehkamp.nl, de aanzet gegeven tot een artikel over de sector in een tijdspad van de komende vijftien jaar, omdat hij ‘onder de indruk is van de gepresenteerde visie op retail en die graag wil delen met de Twinkle-lezers’.

Bernd Damme, oprichter van Eye-Wear.nl, zegt over zijn inbreng in het jubileumnummer: ‘Ik maak me sterk voor ondernemerschap onder jongeren en studenten. Dit is een geweldige gelegenheid een paar aansprekende initiatieven te laten zien.’

Ook de andere onderwerpen zullen de gedachten en discussies prikkelen. Zo vraagt Anne de Jongh van Direct Design zich af of op korte termijn elke webwinkel ook een fysieke winkel heeft. En wil Jonas de Groot van de Sundio Group meer aandacht voor de klant in plaats van voor de techniek. Chantal Poiesz  van Hunkemöller werpt een blik over de grens en laat ons leren van toonaangevende collega’s in Engeland en de Verenigde Staten.

Twinkle over de grens
Twinkle-uitgever Paul Petermeijer merkt dat in de landen om ons heen grote interesse is voor Twinkle: 'Regelmatig vragen retailers uit andere Europese landen ons wanneer we ook bij hen actief gaan worden als vakmedium. Voor al die retailers heb ik goed nieuws: op korte termijn gaan we Twinkle exporteren.’

Maar voor het zover is, viert Twinkle eerst zijn vijfde verjaardag. 'Het is een geweldig lustrumnummer geworden, alles waar Twinkle voor staat', aldus Marieke Verdonk.

Foto’s van de redactievergadering met de hoofdredacteuren vindt u hier.





Gerelateerde artikelen: