De Britse e-commerce reus Asos heeft de poorten opengezet met de lancering van een modemarktplaats. Op de site kunnen consumenten kledingstukken verkopen. Geselecteerde onafhankelijke retailers en designers kunnen een eigen boutique krijgen op het platform.
Asos kondigde de modemarktplaats al in mei van dit jaar aan. ‘Maandelijks bezoeken 7,5 miljoen modeliefhebbers onze website en ik wil hen de gelegenheid bieden garderobes onderling te recyclen’, aldus CEO Nick Robertson toen in de Financial Times.
Shop-in-shop
Behalve fashionista’s, die een PayPal-account moeten hebben om te verkopen bij Asos, kunnen ook professionele partijen kleding slijten via Marketplace.asos.com. Geïnteresseerde retailers en designers kunnen zich melden bij Asos, dat vervolgens komt kijken of het aanbod geschikt is voor een virtuele shop-in-shop ofwel boutique. Asos strijkt een variabele commissie op als handelaren iets verkopen op het platform (FAQ). Met de marktplaats, die is gericht op de Britse thuismarkt, denkt Asos ook extra bezoek te trekken naar Asos.com.
Internationale markten
Asos richt de pijlen steeds nadrukkelijker op internationale markten. Het bedrijf maakte onlangs een halfjaaromzet (april t/m september) van 131,4 miljoen Britse pond bekend, precies de helft meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De Britse inkomsten stegen met 26 procent, waar de internationale omzet met liefst 120 procent toenam. Vorige maand opende Asos aparte landensites in Frankrijk en Duitsland. Even daarvoor was de beurt aan de Verenigde Staten, waar Google zich met Boutiques.com gemengd heeft in de online-modestrijd. Die site vertoont gelijkenissen met Asos' marktplaats.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Asos lanceert marktplaats voor mode
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.