Twinkle | Digital Commerce

TNT Post bundelt webwinkelactiviteiten in KadoWereld

2017-05-27
180101
  • 1:14

TNT Post biedt veel van zijn webwinkelactiviteiten voortaan aan onder de noemer KadoWereld. Op Kadowereld.nl zijn onder meer de categorieën foto, kaart, cadeau en tijdschrift gebundeld. ‘Dit is de volgende stap richting uniformiteit’, zegt formulemanager consument Anita Blankestijn-Hanssen.

Om lijn te brengen in zijn online-retailactiviteiten plaatste TNT Post in juli vorig jaar een aparte tab ‘Webwinkel’ op zijn homepage. Blankestijn-Hanssen: ‘Dat was de eerste grote stap in het integratieproces. We hebben de look and feel van de verschillende shops sinds die tijd met elkaar in lijn gebracht. De tab Webwinkel leidt nu direct tot Kadowereld.nl, dat is stap twee.’

Derde partijen
Volgens Blankestijn-Hanssen worden de shops die onder KadoWereld zijn komen te vallen voortaan aangedreven door dezelfde ‘motor’, waardoor bestellingen voor verschillende producten bijvoorbeeld gezamenlijk afgerekend kunnen worden. De tabbladen Foto en Kaart binnen KadoWereld zijn oranje in plaats van zwart (rechts in de menubalk) gekleurd. Blankestijn-Hanssen daarover: ‘Dat is omdat die nog leiden naar derde partijen waarmee we samenwerken. Op termijn gaan we de exploitatie zelf doen en dan worden ook die shops aangepast op de standaard look and feel.’

Persoonlijk
TNT Post gaat Kadowereld.nl, waar webportals Sjopze.nl en Zosjopze.nl buiten vallen, vanaf volgende maand actief communiceren in de media. De nadruk zal in de toekomst nog meer komen te liggen op persoonlijke cadeaus, aldus Blankestijn-Hansen. ‘Persoonlijk, origineel en verrassend, dat is waar we steeds meer naartoe willen met KadoWereld.’