Ippies, een spaarprogramma voor webshoppers, gaat bij een miljoen Nederlandse gezinnen folders verspreiden met aanbiedingen van webwinkels. Online-kopers kunnen punten sparen als ze ingaan op de aanbiedingen.
Dat is volgens managing director Emiel Fokker het voornaamste verschil met de folders die TNT Post verspreidt onder de naam Sjopze. ‘Daar komt bij dat we iets meer ruimte willen bieden voor advertorials van niet-webwinkels, ik noem een Kiala. Verder zal Thuiswinkel.org in iedere editie zorgen voor een redactioneel artikel, met trends en actuele ontwikkelingen in de online-markt.’
Verkoopcommissies
Met de folders, die TNT-dochter Netwerk VSP zal verspreiden onder een miljoen Nederlandse huishoudens, hoopt Ippies extra verkoopcommissies te verdienen en zowel het aantal spaarders als het aantal participerende webwinkels uit te breiden. ‘Webwinkeliers kunnen alleen in de folder adverteren als ze bij ons zijn aangesloten’, verklaart Fokker.
Betalen met Ippies
Op dit moment zijn er zo’n 120.000 Nederlanders die Ippies sparen bij zo’n vijfhonderd verschillende webwinkels. Fokker: ‘We hebben één-op-één relaties met merchants en werken daarnaast op affiliatebasis. Een deel van de verkoopcomissie die we ontvangen geven we als Ippies terug aan de klant, die de spaarpunten ook weer online kan besteden. Binnenkort wordt Ippies meegenomen in het standaard betaalpakket van Buckaroo. Tweeduizend merchants kunnen ons dan eenvoudig als betaalwijze implementeren.’
Sinterklaas en Kerst
De folders van Ippies zullen in ieder geval voorafgaand aan Sinterklaas (week 46) en Kerst (week 50) verschijnen. De aanbiedingen zijn, net als bij ‘funshopping platform’ Sjopze, ook online te vinden. Fokker heeft de ambitie de Ippies-folder in 2011 regelmatig te laten verschijnen. Hij is in gesprek met Veronica om de folders te nieten in het binnenwerk van de populaire televisiegids.
Webwinkelaanbod.nl
Behalve TNT Post, dat naast Sjopze.nl ook Zosjopze.nl in de markt zette, ging ook Wizbizz Ippies voor met een folderconcept voor webwinkeliers. Webwinkelaanbod.nl is echter maar een paar keer verschenen. Volgens de inmiddels overgenomen webwinkelbouwer is dat het gevolg van tegenvallende respons.
Ik vindt dit een prima initiatief, maar blijft voornamelijk weggelegd voor de wat meer vermogende webshophouder. Naar mijn mening zou er eveneens een platform/medium moeten komen voor de minder kapitaalkrachtige webshophouder om te adverteren en daarmee zijn doelgroep te bereiken. Een website als http://www.webwinkelsoverzicht.nl biedt hierin deels alvast een oplossing. Deze site heeft een lage instapdrempel en is daardoor bereikbaar voor iedereen, bovendien wordt er op dit moment hard gewerkt aan een vernieuwde vormgeving van de site.
http://www.webwinkelsoverzicht.nl
@webwinkelsoverzicht.nl: ken je toevallig nog meer platforms die uitkomst zouden kunnen bieden aan de minder kapitaalkrachtige webshophouder?
Er zijn vanzelfsprekend meerdere van dit soort overzichtsites waarop webshophouders een link of vermelding kunnen plaatsen. Vele hiervan zijn tegen betaling, de tarieven verschillen erg per site. Webwinkelsoverzicht.nl is in mijn ogen de goedkoopste oplossing voor de korte termijn. Voor de langere termijn ligt het eveneens in de planning om met flyers te gaan werken, webshophouders kunnen dan tegen een laag tarief de eigen webshop promoten (samen met andere webshophouders op 1 flyer) in een oplage van 10.000 exemplaren. Deze worden dan tweemaandelijks verspreid bij diverse evenementen.
Volgens mij vroeg om Arjan om andere voorbeelden, niet om nogmaals je site te spammen.
Gratis heeft de voorkeur neem ik aan? www.webbazar.nl of www.winkelstraat.be . Even Googlen en er komt een keur aan overzichtssites naar voren gratis en betaald.
Die webwinkelsoverzicht.nl is echt lelijk, doet pijn aan mijn ogen.
30 euro voor een linkje.... Dit terwijl er tientallen, zo niet honderden, gratis alternatieven zijn.
Ik vraag me uberhaupt af wie een webwinkel via een startpagina (want dat is het) gaat zoeken, die ook nog eens vol staat met advertenties.
Google lijkt me een beter alternatief ;)
Vreemd eigenlijk dat Twinkle deze kijkharde SPAM niet verwijderd.
Jammer, ik mag 'm hier niet eens even bekijken:
You have tried to access a web page which is in violation of your internet usage policy.
URL: http://www.webwinkelsoverzicht.nl/
Category: Phishing
Altijd interessant zo'n drempeltje. Zou Google webwinkelsoverzicht.nl nu direct in verband met brengen met phishing?
@Eveline: normaal gesproken verwijderen we dit soort reacties ook. Deze keer liet ik het staan en daagde ik de Webwinkelsoverzicht publiekelijk uit om met andere voorbeelden te komen. Zelfs toen begon hij weer over zijn eigen handeltje, waarmee hij zijn ware aard laat zien. Ik denk dat hij - in retroperspectief - liever had gehad dat we de reactie meteen hadden verwijderd.
Beste collega's,
Er wordt in de eerste reactie direct een onterechte conclusie getrokken aangezien particperen in het spaarprogramma ippies.nl voor webwinkels helemaal gratis is! Uiteraard zullen de spaarpunten (ippies) die door een webwinkel aan de consument worden gegeven in rekening worden gebracht.
Middels het implementeren van de ippies.nl betaalmodule kun je als ondernemer je goederen door spaarders laten afrekenen met ippies. Dan waardeert ippies.nl het saldo ippies bij de consument af en stort euro's op de rekening van de betreffende webwinkel. Ook deze module is gratis.
Daarnaast bieden we juist kansen voor minder vermogende ondernemers om hun webwinkel te promoten middels het door Arjan omschreven concept. Webwinkels komen in een folder die bij 1 miljoen huishoudens, vlak voor de feestdagen, op de derumat valt.
De tarieven die we daar voor vragen zijn echt heel schappelijk, juist omdat we dit met meerdere webwinkels doen.
Ik begrijp dat dit geen medium is om ons bedrijf te promoten maar door de meneer of mevrouw van de eerste reactie wordt ons initiatief direct verkeerd geïnterpreteerd, vandaar mijn (veel te lange) reactie om dit tegen te spreken.
Met vriendelijke groeten,
Emiel Fokker