Twinkle | Digital Commerce

‘Door één knop je gehele productcatalogus op Facebook’

2017-05-27
180101

DMNews sprak met Christian Taylor, CEO van Payvment. Het online-winkelplatform helpt bedrijven en merken bij het opzetten van online-verkoop via Facebook. In het interview leest u meer over de nieuwe app die het bedrijf onlangs heeft gelanceerd. 

De nieuwe applicatie van Payvment is een uitbreiding op het originele programma (artikel met video hier) dat voorheen door het bedrijf werd gebruikt bij ‘Facebook commerce’. Door deze vernieuwing biedt de tool meer mogelijkheden, zoals het goed stroomlijnen van het proces waarbij de huidige voorraad wordt toegevoegd aan de Facebook-shop.

In augustus kondigde u een nieuwe app aan die het voor retailers mogelijk maakt om producten rechtstreeks naar Facebook te importeren. Wat is het verschil met jullie bestaande Facebook storefronts?
‘We proberen het zo simpel mogelijk te maken zodat klanten binnen tien minuten een winkel op hun Facebook-pagina kunnen hebben. Dit bespaart tijd, aangezien je door middel van één knop je gehele productcatalogus op Facebook plaatst. We released it as an API, so everyone doesn’t have to wait for us to make these import modulars.’




Wat maakt Facebook een goed verkooppunt?
‘It’s sort of a no-brainer. Het is in wezen het grootste winkelcentrum op de wereld met een half miljard gebruikers die veel tijd op Facebook spenderen. En momenteel is bijna elk merk wel op Facebook te vinden.’

Heeft u tips voor retailers hoe zij hun content en Facebook-pagina kunnen optimaliseren?
‘De retailers die niet elk product op Facebook plaatsen maar een selectie maken van een aantal bijzondere items, om zo Facebook-gebruikers te lokken om klant te worden, doen het goed. Als ze eenmaal een aankoop hebben gedaan via Facebook heeft de retailer de mogelijkheid om met hen te communiceren. Zo zijn er bijvoorbeeld ingebouwde functies om klantenkorting te kunnen geven. Maak gebruik van dit soort tools om consumenten om te vormen tot first-time customers. Then you have communications to have them shop at any portal that you want.’

Zijn er bepaalde type bedrijven die beter zijn ‘uitgerust’ om via social media te verkopen?
‘Het is eigenlijk hetzelfde als e-commerce, maar dan op Facebook. Dus daar is in principe niets anders aan. Maar je wil er misschien geen koelkasten verkopen. Tenminste, ik wil online geen koelkast aanschaffen. Ik wil dat doen in een specialistische zaak, en de deur open kunnen doen en het licht aan zien gaan. Impulsproducten zijn perfect, maar ook grote merken starten steeds vaker met verkoop via Facebook. De afgelopen maanden hebben we dan ook een aantal zakelijke tools gelanceerd zoals built-in tax sales engines en koppelingen met FedEx en UPS api’s.’

Welke andere klantmanagementtools biedt u nog meer aan?
‘We bieden een complete oplossing voor verkoop via Facebook. Een klant heeft daardoor niet alleen een winkel op Facebook, maar hij kan ook zijn verkoop bijhouden, de winkel beheren, aanbiedingen lanceren en dergelijke. Zo kan een klant bijvoorbeeld instellen dat zijn Facebook-fans standaard 10 procent korting krijgen. Je kunt het min of meer zien als een nieuwe mailinglijst. Aangezien een webwinkelier zijn klanten hiermee heel eenvoudig kan informeren over specials en kortingen. Deze nieuwe tool is de eerste stap voor ons om een tool te maken waarmee klanten hun Facebook-store in hun eigen systeem kunnen pluggen. Zodat ze hun verkoop- en productgegevens direct kunnen synchroniseren met hun eigen systemen. Developers can build on top of the API to offer, say, an eBay importer for small business.’
 
Bent u van plan om met Payvment verder uit te breiden naar andere sociale netwerken?
‘Op dit moment zijn we heel druk met Facebook. Sinds de lancering hebben alle sociale netwerken ons benaderd. Er is genoeg interesse.’

Bron: Dmnews.com