KLM heeft een nieuwe mobiele website en een applicatie voor de iPhone gelanceerd. Reizigers kunnen voortaan mobiel inchecken, een elektronische boarding-pass aanvragen en actuele vluchttijden opvragen. Dit jaar nog komt daar de optie om mobiel te boeken nog bij.
Na de geoptimaliseerde mobiele site en de gratis iPhone-app brengt KLM binnenkort ook een kosteloos te gebruiken applicatie voor de Blackbery op de markt. De vliegtuigmaatschappij heeft alle informatie over zijn mobiele dienstverlening gebundeld op zijn website.
Grip en controle
Met de mobiele diensten zegt KLM reizigers ‘meer grip en controle op het reisproces’ te willen bieden. Behalve de hierboven genoemde opties kunnen klanten voortaan ook hun reservering bekijken via ‘Manage mijn Boeking’ en bijvoorbeeld hun favoriete stoel aan boord kiezen. Ook het regelen van extra bagage of het reserveren van een Economy Comfort stoel kan, al dan niet tegen betaling, mobiel. De complete dienstregeling van alle vluchten van KLM en partners is ook op de smartphone beschikbaar. Deelnemers aan Flying Blue kunnen mobiel inloggen op hun account bij het loyaliteitsprogramma.
Ik ben benieuwd hoe de mobiele betaling wordt afgehandeld. Dit blijkt een groot struikelblok te zijn voor mobiele apps/sites in NL waar betalingen in voorkomen.
@Fred: ik ook. Ik heb de vraag uitstaan bij KLM.
Creditcard, dat is de betaalwijze voor de mobiele ticketverkoop, mailt de woordvoerster van KLM zojuist. Ze voegt toe dat mensen hun extra bagage of comfortabeler stoel nu al mobiel (app en site) kunnen afrekenen met creditcard. De mobiele ticketverkoop start 'niet voor november 2010', aldus de zegsvrouw.
@ Arjan: Ik stelde deze vraag om dat ik nl erg benieuwd ben naar welke betalingsoplossingen er gaan komen voor de mobiele variant van onze webshop (voor de Nederlandse markt). Bedankt voor de reactie!