Stribe.nl wordt vandaag officieel gelanceerd als social shoppingplatform. De site koppelt een zoekmachine aan persoonlijke voorkeuren van shoppers. Lectric Groep is betrokken bij de start-up, een initiatief van Jeroen Schimmel en Ruud Falier.
‘Stribe begint als prijsvergelijker en zoekmachine voor merken, producten en winkels in de modebranche’, definieert Adformatie de start-up in zijn laatste nummer. ‘Hieraan gekoppeld wordt een community waar mensen elkaar ontmoeten rond stijl- en merkvoorkeuren. In een volgende fase gaan die elkaar adviseren bij de aankoop van producten.’ Uiteindelijk zou Stribe, dat uithangbord Eva als 'personal shopper' presenteert, kunnen uitgroeien tot een platform voor gezamenlijke inkoop, aldus het vakblad.
Groupon
Emerce tekent uit de mond van initiatiefnemer Schimmel op dat Stribe verdient aan advertenties en affiliatemarketing en dat het platform ook de gang naar fysieke winkels wil bevorderen. Schimmel wijst op het succes van het Amerikaanse Groupon, een site met aanbiedingen van lokale retailers.
Realvine
Stribe.nl is door Schimmel en Falier opgezet onder de vleugels van Lectric Groep, waarin acht specialistische internetorganisaties zijn verzameld. Recentelijk sloot de groep een overeenkomst met Realvine, waarmee ze ‘gezamenlijk zullen optrekken bij het adviseren, implementeren en beheren van Magento Commerce’.
Trend
Adformatie wijst op de ‘bescheiden trend’ dat online-bureaus zelf start-ups lanceren. Het vakblad noemt onder meer Boekvandaag.nl, de dagaanbiedingensite die RED Online Marketing een E-mail Marketing Award (EMMA) opleverde. Ook refereert Adformatie aan de betrokkenheid van De Nieuwe Zaak in Cookoutshop.nl, een nieuwe webwinkel in barbeques. De Nieuwe Zaak, dat de exploitatie van webwinkels heeft toegevoegd aan zijn activiteiten, experimenteerde eerder met Kerstpakkettenshop.com.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Lectric Groep participeert in social shoppingplatform Stribe
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.