Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek: ‘Online-coupons positieve invloed op conversie’

2017-05-27
180101

Onderzoek door het Amerikaanse webanalyticsbureau Compete wijst uit dat online-kortingsbonnen een aanzienlijke invloed hebben op de conversie van webshops. In dit artikel vindt u een aantal specifieke uitkomsten van het onderzoek.

Een derde van de respondenten aan de ‘Online Shopper Intelligence Survey’ van Compete geeft aan over het algemeen gebruik te maken van couponsites tijdens het online-winkelen. Deze groep is groeiende: afgelopen april bezochten 35 miljoen consumenten uit de VS een kortingscouponsite, 5 procent meer dan het jaar daarvoor.

Doorslaggevend
Meer dan de helft van de consumenten (57 procent) die tijdens hun laatste online-aankoop gebruik hebben gemaakt van een kortingscode, geven aan dat ze zonder deze reductie geen aankoop gedaan zouden hebben, zo blijkt uit het onderzoek. Dit geeft aan dat coupons zeer effectief zijn als conversieverhogende tool en als zodanig kunnen worden ingezet.




Meer geld
return on investment


Klanttevredenheid
Kortingsbonnen zijn daarbij ook een goede manier om goodwill bij de consument op te bouwen. Zo is de klanttevredenheid over de algemene winkelervaring 4 procentpunten hoger bij consumenten die een kortingsbon hebben ingezet (92 procent) dan bij degenen die geen gebruik maakten van een coupon (88 procent).



Klantloyaliteit
Online-coupons hebben tevens een positieve werking op terugkerende bezoekers. Zo is 91 procent van de kortingsgebruikers genegen om nogmaals een aankoop te doen bij dezelfde webshop, 5 procentpunten meer dan de 86 procent van de consumenten die geen kortingsbon hebben toegepast. Coupons hebben dus niet enkel een positieve invloed op het aankoopbedrag, maar verhogen ook de kans op terugkerende klanten.



Bron: Compete.com